وزش باد اهواز را خاکی کرد / کانون‌های “غیزانیه” باید تثبیت شوند

محمد سبزه‌زاری در جمع خبرنگاران با اشاره به وضعیت همرفت شدید در مناطق شرقی اظهار کرد: وضعیت جوی روز شنبه (۲۹ مردادماه) به دلیل ترزیق رطوبت خلیج فارس در چند روز گذشته در استان خوزستان و وجود پدیده شرجی با رطوبت بالا در اکثر مناطق استان بوده است که باعث ایجاد شرایط همرفت نسبتا شدید در مناطق شرقی استان شد.
وی افزود: در پی این همرفت، بارش باران و رعد و برق در شهرهای ایذه، باغملک، هفتگل، رامهرمز و اندیکا  و نیز وزش باد شدید به همراه گرد و خاک محلی به ویژه در شهرهای ایذه، رامهرمز و اهواز رخ داده است.
مدیرکل هواشناسی خوزستان بیان کرد: کاهش دید افقی موقتی بوده و با کاهش سرعت وزش باد، به سرعت به حالت عادی بر می‌گردد.
وی افزود: شرایط همرفت و رگبار باران و رعد و برق و وزش باد و گرد و خاک برای مناطق شرقی در اخطاریه نارنجی شماره ۲۱ در ۲۶ مردادماه اعلام و شرایط گرد و خاک مناطق مرکزی استان خوزستان به علت موقتی بودن آن در بولتن روز شنبه گزارش شد.
وی با اشاره به رسیدن دید افقی ایستگاه اهواز به بالای ۲ کیلومتر پس از وقوع گرد و غبار گفت: گرد و خاک اهواز به علت اسکوال لاین و وزش باد شدید در منطقه غیزانیه رخ داد که با توجه به کاهش سریع سرعت باد، وضعیت به سرعت بهبود یافت.
سبزه‌زاری گفت: اگر در آینده نزدیک برنامه و اعتباری برای تثبیت زمین‌ها و کانون‌های گرد و خاک منطقه غیزانیه در نظر گرفته شود، مطمئنا شاهد این گرد و خاک‌های موقتی که به علت وزش تندبادهای ناگهانی در اهواز رخ می‌دهند، نخواهیم بود.
منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.