دادستان اهواز: مردم در حوزه کشتار و تولید گوشت نگرانی نداشته باشند

صادق جعفری چگنی روز جمعه در حاشیه بازدید از کشتارگاه دام اهواز افزود: دربخش کشتار دام که گوشت در آنجا تولید و استحصال می‌شود مشکلات کمتری وجود دارد که از این حیث با تاییدیه دامپزشکی مشکلی برای کشتار دام وجود ندارد.

وی گفت:واحد تولیدی آلایش دامی کشتارگاه اهواز نیز تا رفع نواقص پلمب خواهد شد.

دادستان عمومی و انقلاب اهواز تاکید کرد: آلایش‌های دامی با رعایت مسایل بهداشتی از طریق مناطق همجوار به اهواز منتفل شود تا مشکلات این بخش کشتارگاه اهواز به نحو مطلوبی برطرف شود.

جعفری چگنی ادامه داد: در خصوص تخلفات بهداشتی نیز در گذشته تذکرات لازم داده شده بود اما نکته اصلی آن که در چند روز گذشته مطرح شده است بحث صیانت از سلامت شهروندان و ضرورت تامین گوشت در کلانشهر اهواز است که در مجموع تصمیم گرفته شد بخش آلایش دامی این کشتارگاه تا رفع مشکلات پلمب شود.

رضا حفیظی رییس دامپزشکی اهواز نیز در حاشیه بازدید از کشتارگاه دام اهواز گفت: با توجه سیاست‌های اجرایی سازمان دامپزشکی کشور و خوزستان، نظارت بر روند خط کشتار صورت می‌گیرد و گوشت قرمز استحصالی که به دست مردم می‌رسد فاقد هرگونه مشکل بهداشتی است.

رضا حفیظی افزود: در ماه‌های قبل تخلفاتی در کشتارگاه اهواز مشاهده، و گزارشی به مراجع قضایی ارایه و تشکیل پرونده انجام شد که برخی از تخلفات برطرف شد و به تازگی با توجه به بازرسی بیشتر مواردی مشاهده شد که با ورود دادستان در خصوص آلایش‌های خوراکی و رای دادستان در این خصوص، بخشی از کشتارگاه تا رفع نواقص کامل مسایل غیربهداشتی پلمب شد که پس از رفع نواقص بازگشایی خواهد شد.

حفیظی به شهروندان اطمینان داد تولید گوشت بهداشتی زیرنظارت دامپزشکی از سیاست‌های دامپزشکی خوزستان است و هم اکنون هیچگونه مشکل خاصی در خصوص گوشت استحصالی و مصرفی نیست.

رضا امینی شهردار کلانشهراهواز نیز در جریان بازدید از این کشتارگاه اهواز گفت: براساس بازدید میدانی و کارشناسی صورت گرفته از کشتارگاه اهواز ، به دستور دادستان بخش فرآوری آلایش دام پلمب و بهره بردار موظف شد در مدت کوتاهی نسبت به رفع آنها اقدام کند.

وی افزود: سلامت مردم از اهمیت ویژه ای دارد و این تضمین به آنها داده می شود که کشتار و نگهداری گوشت زیرنظارت کارشناسان دامپزشکی در سردخانه‌ها مورد تایید دستگاه نظارتی و دامپزشکی است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خوزستان نیز در این بازدید گفت: ایرادهایی به وضعیت کشتارگاه اهواز وجود دارد که با نظر مجموعه دامپزشکی و محیط زیست برطرف خواهد شد.

محمد خانچی وی افزود: هم اکنون در شهرستان باوی (ملاثانی) یک کشتارگاه صنعتی در حال احداث است که به زودی در وارد مدار می‌شود.

وی ادامه داد: مردم بدانند با توجه به نظری که مسوولان بهداشت و دامپزشکی خوزستان دارند وضعیت نگهداری گوشت‌ها و کشتاری که در کشتارگاه اهواز انجام می‌شود نگران کننده نیست.

وی افزود: اگرچه در بخش های محیطی کشتارگاه اهواز ایرادهایی وجود داشت اما با دستور مقام قضایی امروز پلمب می‌شود و در مدت یک هفته باید نقص‌ها برطرف شود.

خانچی با بیان اینکه همه جوانب دیده شده تا در این مدت خللی در وضعیت بازار به وجود نیاید، گفت: به زودی ایرادهای این کشتارگاه برطرف می‌شود و در بازدید ۲هفته آینده تحول خوبی را شاهد خواهیم بود.

به گزارش ایرنا دادستان عمومی و انقلاب اهواز پیش تر از پیگیری مشکلات کشتارگاه سنتی اهواز و تشکیل پرونده برای متخلفان آن خبر داده بود.

وی مشکلات بهداشت محیط، تخلف‌های مربوط به کشتار و عرضه گوشت و اختلاف کارکنان با متولی کشتارگاه اهواز را از جمله تخلف‌های این کشتارگاه بیان کرده بود و افزود: درخصوص مشکلات بهداشتی، پیشتر پرونده‌هایی تشکیل، کیفرخواست صادر و متولی به حبس محکوم شده ولی رای قطعی صادر نشده است.

کشتارگاه کلانشهر اهواز در جنوب این شهر در مالکیت شهرداری اهواز است ولی چندین سال است بهره برداری از آن به بخش خصوصی واگذار شده است.

به تازگی تصاویری در فضای مجازی در خصوص وضعیت غیربهداشتی کشتارگاه اهواز که در ۲ کیلومتری جنوب این شهر واقع شده پخش شده که بارتاب زیادی در افکار عمومی داشته است.

 

منبع: ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.