نمایندگان خوزستان در مجلس چه می کنند؟/ آیت الله فرحانی پاسخگو باشد

در همین رابطه مهدی مکارمی دانشجوی دکتری جامعه شناسی دانشگاه تهران در یادداشتی انتقادی که پس از این خبر منتشر کرده این اقدام را در راستای پولی شدن آموزش پزشکی و تعمیق نابرابری ها در جامعه و منافات با آرمان های انقلاب اسلامی خوانده و اظهارنظر کرده است که در حالیکه چندین دانشگاه و دانشکده دولتی پزشکی در استان هست بجای تلاش برای افزایش ظرفیت آنها، ساحت آموزش پزشکی را در استان پولی و کالایی می کنند. وی خواستار پاسخگویی آیت الله فرحانی و اقدام نمایندگان مجلس برای جلوگیری از تحقق این اقدام تبعیض آمیز شده است.

متن یادداشت وی به این شرح است؛
نمایندگان این دوره مجلس خود را به صفت انقلابی و حامی محرومان جامعه معرفی کرده اند!

مسئولان دانشگاه آزاد اخیرا با خوشحالی از تلاش برای “اختصاص” سهمیه پذیرش دانشجوی پزشکی به این دانشگاه خبر داده اند و بگونه ای از مطالبه گری و پیگیری این اتفاق تلخ و خطرناک سخن می گویند که گویی این اقدام تبعیض آمیز و مولّد نابرابری به سود مردم این استان است. در حالیکه در خوزستان، دانشگاهها و دانشکده های پزشکی در اهواز، آبادان، دزفول، بهبهان، شوشتر و… وجود دارند و اگر قرار است به این استان محروم کمک شود راهش تلاش برای افزایش ظرفیت این دانشگاههاست.
پولی کردن آموزش پزشکی در خوزستان محروم تنها خدمتی به پولدارها و ثروتمندان جامعه و ظلم در حق اقشار فرودست جامعه است. کالایی کردن ساحت آموزش پزشکی در این استان نه تنها خدمتی به مردم این استان نیست بلکه کاشتن بذر بی عدالتی ها و نابرابری های بیشتر است و از الان نقش و تاثیر این اقدام فاجعه بار در محدود نگه داشتن ظرفیت رشته های پزشکی در دانشگاههای دولتی قابل پیش بینی است.

جای تعجب است که چطور نمایندگان “انقلابی” مجلس و دولتمردان “انقلابی” در برابر این اقدام تاسف بار سکوت پیش کرده اند و با سکوت خود با تعمیق نابرابری ها در جامعه و واگذاری ساحت آموزش پزشکی به پولدارها و محروم نمودن فرزندان اقشار فرودست جامعه همراهی می کنند.

چرا منافع یک دانشگاه و خدمت به ثروتمندان جامعه آنقدر طبیعی شده است که کسی حرفی نمی زند و در روز روشن منت این اتفاق را بر سر مردم می گذارند.

این سکوت تلخ نمایندگان استان در مجلس و همراهی برخی شخصیت هایی که تا دیروز خود را بعنوان پیشقراولان دفاع از اقشار محروم جامعه و مدافع عدالت و… معرفی می کردند مایه تاسف است و امیدواریم گوش شنوایی باشد و تا دیر نشده جلوی این فجایع آموزشی در استان گرفته شود. اقداماتی که با افزایش و تعمیق نابرابری ها در جامعه نه تنها ظلم به مردم محروم استان بلکه برخلاف آرمان‌های اولیه انقلاب و در ضدیت با آنست.

انتظار از آیت الله فرحانی عضو محترم خبرگان است که در خصوص خبر منتشر شده درباره نقش ایشان در تحقق افزودن رشته پولی پزشکی به دانشگاه آزاد شفاف سازی و اطلاع رسانی نموده و استدلال های خود و نسبت این اقدام تاسف بار با آرمان های انقلاب، عدالت و حمایت از محرومان را برای جامعه بیان کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.