۷۰درصد زائران اربعین استان خوزستان از شلمچه عبور می‌کنند

صادق خلیلیان روز یکشنبه در دیدار با استاندار بصره در ساختمان منطقه آزاد اروند اظهار داشت: روابط سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ۲ کشور ایران و عراق در حال گسترش است و ۲ استان بصره و خوزستان نیز باید در این راه قدم بردارند.

وی افزود:اربعین حسینی بین مردم ۲ کشور دوست و برادر ایران و عراق به یک فرهنگ تبدیل شده است و مردم آن مقدس می‌دانند و به عشق اهل بیت در پیاده‌روی اربعین شرکت می‌کنند و مسولان باید گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که مردم در تردد مشکلی نداشته باشند.

وی اظهار داشت:تدارکات لازم از سوی ۲کشور انجام شده ولی هماهنگی بیشتر برای تسهیل تردد زائران و برپایی مواکب، پارکینگ و گیت‌ها و زیرساخت و امنیت اجتناب ناپذیر است.

استاندار خوزستان گفت:با توجه پیش بینی افزایش زائران اربعین با توجه به تعطیلی ۲ساله این مراسم به دلیل فراگیری کرونا باید تدارکات بیشتر و بهتری در مرز انجام شود، بخصوص اینکه ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار نفر زائر خارجی نیز از مرز شلمچه وارد عراق خواهند شد و نیاز است گیت‌های گذرنامه به صورت ۲۴ ساعت در مرز عراق فعال شود تا زائران مشکلی برای تردد نداشته باشند.

خلیلیان اظهار داشت:هماهنگی لازم برای تامین آب آشامیدنی، یخ و نصب سایه بان در مسیر راهپیمایی اربعین در شلمچه انجام شده است.

استاندار خوزستان خواستار تسهیل و افزایش خودروهای حمل و نقل زائران شد و افزود:در کنار مرز زمینی استفاده از ظرفیت راه آهن و خط دریایی خرمشهر و بصره می‌تواند کمکی به تردد زائران باشد.

مرز شلمچه در ۲۰ کیلومتری خرمشهر و ۱۵ کیلومتری بصره قرار دارد.

۲ گذرگاه شلمچه و چذابه گذرگاه های اربعین حسینی در استان خوزستان است.

بر اساس تقویم رسیمی کشور ۲۶ شهریور اربعین حسینی در ایران است.

منبع: ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.