تسریع در تعیین تکلیف کالاهای انبارهای گمرک بندر امام

علی دهقانی در بازدید از انبارهای گمرک بندر امام هدف کلی از این بازدیدها را نظارت بر ساماندهی مرتبط با کلیه کالاهایی دانست که در فرآیند صادرات و واردات قرار دارند.
وی ادامه داد: تسریع و تسهیل در فرایند ترخیص کالاهایی که وارد بندر شده و تسریع در انجام مراحل مربوط به ترخیص کالاهای سریع الفساد از دیگر اهداف این بازدیدها است.
وی تاکید کرد: برخی کالاها باید قبل از فاسد شدن، وارد چرخه توزیع شود.
دهقانی گفت: با توجه به شرایط خاص بندر امام خمینی و اینکه حجم بالایی از کالاهای اساسی از طریق این بندر وارد می‌شود، نیاز به بازدیدهای میدانی مستمر به ویژه در خصوص تعیین تکلیف کالاها و اموال متروکه از سابق که در بندر و گمرکات بلاتکلیف مانده است، احساس می‌شود.
وی از نهادهای مرتبط خواست که به وظایف قانونی که بر عهده دارند عمل کرده و سریعا اقدامات لازم در این راستا صورت گیرد.
رئیس کل دادکستری خوزستان گفت: نظارت دستگاه قضایی در خصوص انبار گمرکات و سازمان بنادر و اموال تملیکی، نظارتی مستمر است که در راستای اجرای دستورات ریاست قوه قضاییه صورت می‌گیرد و تا اجرای کلیه فرآیندهای قانونی در حداقل زمان ممکن ادامه دارد.
دهقانی در مورد اقدامات لازم در حوزه مرجوع کردن کالاهایی که قابلیت مصرف نداشته از جمله ذرت‌های آلوده‌ای که بخشی از آن مرجوع شده و برنج‌های فاسدی که قابلیت مصرف آن‌ها از سوی اداره استاندارد رد شده است، افزود: این موراد نیز سریعا تعیین تکلیف شده و مرجوع می‌شوند به‌طوری که ۹ تن ازدرت‌های آلوده پیش ازین مرجوع شده و مابقی نیز در دست اقدام است.
منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.