هشدار هواشناسی خوزستان نسبت به افزایش ارتفاع موج در شمال غرب خلیج فارس

در این اطلاعیه آمده است: افزایش ارتفاع موج و سرعت باد متوسط تا شدید از اواخر وقت امروز تا اوایل وقت پنجشنبه در مناطق ساحلی و دور از ساحل خوزستان و شمال غرب خیلج فارس پیش بینی می‌شود.

مدیر کل هواشناسی خوزستان گفت: از بعدازظهر امروز تا روز جمعه با شمالی شدن جریانات شاهد کاهش رطوبت و تضعیف پدیده شرجی و روند کاهش یک تا ۲ درجه‌ای دما در خوزستان خواهیم بود.

محمد سبزه زاری افزود: تا فردا به دلیل شاخص‌های بالای ناپایداری در بعدازظهرها، احتمال رگبار و رعد و برق، تندباد لحظه‌ای در مناطق و ارتفاعات شمال شرقی، شرقی و جنوب شرقی و وزش باد متوسط گاهی تندباد لحظه‌ای و احتمال وقوع گرد و غبار همرفتی در برخی نقاط خوزستان به ویژه مناطق جنوبی و مرکزی وجود دارد.

وی ادامه داد: همچنین طی فردا و پس فردا وزش باد در مناطق جنوبی و مرکزی و غربی متوسط گاهی شدید پیش بینی می شود و برخاستن گرد و غبار محلی در این مناطق مورد انتظار است. از بعداز ظهر امروز تا روز پنجشنبه شمال خلیج فارس مواج خواهد بود.

سبزه زاری گفت: در ۲۴ ساعت گذشته آبادان با ۴۹ و ایذه و دهدز با ۲۴.۴ درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین و خنکترین نقاط خوزستان بودند. حداکثر دمای اهواز در این مدت ۴۷.۵ و حداقل ۳۰.۳ درجه سانتیگراد گزارش شد.

 

منبع: ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.