شورای صیانت از بیت المال در خوزستان تشکیل شود

علی دهقانی روز سه شنبه در آیین تکریم و معارفه روسای پیشین و جدید دادگستری دزفول در سالن شیخ مرتضی انصاری دانشگاه آزاد این شهرستان افزود: متاسفانه در حالیکه با بحران آب مواجه هستیم چاه‌های غیر مجاز زیادی در زمین های کشاورزی حفر می‌شود که باید با این رویه مقابله کرد.

وی با تاکید بر لزوم حمایت قضایی از تولید گفت: دزفول به عنوان قطب کشاورزی تاثیر زیادی در چرخه غذایی کشور دارد و انتظار می‌رود دستگاه قضایی از این ظرفیت‌ها حمایت کند.

قوام در توازن و عدل برای قضات ضروری است

رئیس کل دادگستری خوزستان نظام اداری و قضایی جمهوری اسلامی را متفاوت با سایر نظام‌ها دانست و گفت: ۲ مولفه و رکن اساسی نظام اداری و قضایی ما را با سایر نظام‌ها متمایز می‌کند.

وی افزود: قانون و مقررات ما منبعث از تعالیم شرع مقدس اسلام هستند ضمن اینکه نظام اداری ما بر پایه عدل و قسط است.

دهقانی بیان کرد: پایبندی نسبت به قانون در نظام مقدس جمهوری اسلامی مطلق است و توجه به آن از ارکان نظام اداری ما به شمار می‌رود.

وی شرط اساسی برای رسیدن هر انسانی به کمال را قوام در توازن و عدل دانست و افزود: این قوام در آیات متعددی از قرآن کریم اشاره شده و برای خدمت مسوولان و قضات به مردم ضروری است.

دستگاه قضایی پشتیبان مظلومان است

رئیس کل دادگستری خوزستان دستگاه قضایی را ملجا و پشتیبان مظلومان دانست و اظهارداشت: قوام در عدل به امنیت قضایی و روانی جامعه کمک می‌کند و مردم باید این احساس را داشته باشند که دستگاه قضایی با قوام با هر فسادی برخورد می‌کند.

وی افزود: امنیت صرفا مربوط به قوه قضاییه نیست بلکه نیروهای نظامی و انتظامی، امنیتی و اطلاعاتی در تامین امنیت مشارکت دارند ضمن اینکه احیای حقوق عامله، حفظ حقوق شهروندی و امنیت روانی از مواردی است که با همکاری سایر دستگاه‌ها محقق می‌شوند.

دهقانی با بیان اینکه شهرستان دزفول هم از نظر پایبندی مردم به قانون و هم از نظر امنیت وضعیت مناسبی دارد، گفت: حفظ کرامت و ارتباط با مردم و شنیدن سخنان آنها از اولویت‌ها و سیاست‌های دستگاه قضایی در استان خوزستان است لذا انتظار می‌رود بعد از مطرح شدن دغدغه مردم، پاسخ مناسب نیز به آنها داده شود.

وی با اشاره به حجم بالای پرونده‌های ورودی به دادگستری افزود: همکاران قضایی باید برای ارائه خدمات مطلوب تر به مردم از ظرفیت شیوخ، معتمدین و متنفذین استفاده کنند.

رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: انتظار بر این است که با استفاده از ظرفیت سایر ادارات، تعداد پرونده‌های ورودی به دادگستری کاهش یابند تا دستگاه قضایی به پرونده‌های مهمتری رسیدگی کند.

وی با تاکید بر لزوم کاهش زمان رسیدگی به پرونده‌های قضایی افزود: مردم انتظار دارند در یک مهلت زمانی معقول به پرونده‌هایشان رسیدگی شود.

برخورد قاطع با سرقت‌های خشن و مزاحمان نوامیس مردم در اولویت است

دهقانی با بیان اینکه موانع رسیدگی به جرائم در استان برداشته می‌شوند، اظهارداشت: برخورد قاطع با مزاحمان نوامیس مردم و سرقت‌های خشن در اولویت است.

وی برخورد جدی و قاطع در مرحله اجرای حکم را ضروری خواند و گفت: اجرای حکم اگر زمان بخورد اثر کمتری خواهد داشت.

رئیس کل دادگستری خوزستان با اشاره به دغدغه‌های امام جمعه دزفول پیرامون وضعیت زندان و ایجاد دادگاه‌های تجدیدنظر در این شهرستان اظهارداشت: این موارد طی نشستی در استان بررسی و درخصوص آنها تصمیم گیری می‌شوند.

وی درخصوص اجرای حدود الهی گفت: قاضی باید در اجرای حدود الهی با دقت و ریزبینی، تحقیقات جامعی برای ثبوت و اثبات داشته باشد.

دهقانی با قدردانی از زحمات دکتر ممبینی رئیس پیشین دادگستری دزفول بیان کرد: یکی از بهترین و متعهدترین نیروها به عنوان رئیس جدید دادگستری دزفول انتخاب شده است که امیدواریم با همدلی و همکاری سایر ادارات و نهادها امنیت مورد نظر در حوزه‌های مختلف برقرار شود.

دزفول خدمات بی‌بدیلی به نظام ارائه کرده است

رئیس کل دادگستری خوزستان با اشاره به ظرفیت‌های شهرستان دزفول و حماسه‌های مردم این شهرستان گفت: این شهرستان از هر نظر و در تمام ادوار در کشور تاثیرگذار بوده و خدمات بی‌نظیر و بی‌بدیلی به نظام جمهوری اسلامی داشته است.

وی حماسه‌های مردم دزفول در دوران دفاع مقدس را یادآور شد و افزود: دزفول در دوران دفاع مقدس اشغال نشد ولی مورد حملات متعدد موشکی دشمن قرار گرفت.

دهقانی با بیان اینکه مردم دزفول در دوران دفاع مقدس شهر را ترک نکردند و اسطوره مقاومت نام گرفتند، اظهارداشت: این شهرستان ۲ هزار و ۶۰۰ شهید، بیش از چهار هزار جانباز، ۴۵۲ آزاده و ۱۴۷ جاوید الاثر تقدیم میهن اسلامی کرده و شایسته احترام و خدمت است.

وی افزود: دزفول، سرمایه‌های معنوی، علما و دانشمندانی داشته که خدمات زیادی به اسلام کرده‌اند.

شورای صیانت از بیت المال در خوزستان تشکیل شود

دادگاه‌های تجدید نظر شمال خوزستان راه اندازی شوند

امام جمعه دزفول نیز در این آیین با اشاره به حدیثی از امام سجاد (ع) گفت: قضات باید بعد از هر پرونده‌ای درخصوص قضاوت و رای صادر شده تفکر کنند.
حجت‌الاسلام سید محمد علی قاضی دزفولی با اشاره به حجم کار و پرونده‌های زیادی که برعهده قضات است، بیان کرد: گاه تعداد پرونده‌های واگذار شده به هر قاضی ۲ تا سه برابر استاندارد است.
وی افزود: طبق احکام فقهی، قاضی باید برای رسیدگی‌ به پرونده‌ها حالت عادی داشته باشد چراکه برقراری عدالت کاری بسیار دشوار است.
امام جمعه دزفول گفت: مردم باید احساس امنیت و عدالت کنند که دستگاه قضایی تلاش‌های زیادی در این زمینه انجام داده است.
وی مردمی بودن را از رموز موفقیت مسوولان دانست و با تاکید بر لزوم اجرای حدود الهی و برخورد با امنی‌ها گفت: زندان دزفول وضعیت مناسبی ندارد که باید به آن رسیدگی کرد.

حجت‌الاسلام قاضی دزفولی خواستار راه اندازی دادگاه های تجدید نظر شمال خوزستان در دزفول شد و بیان کرد: راه اندازی این دادگاه‌ها از تردد مراجعان به مرکز استان جلوگیری می‌کند.
وی با تاکید بر لزوم اطلاع‌رسانی اقدامات انجام شده افزود: اعلام رسیدگی به پرونده‌های قضایی باعث ایجاد ثبات و امنیت می‌شود.

امام جمعه دزفول با قدردانی از زحمات رییس پیشین دادگستری دزفول گفت: دادگستری دزفول در دوره دکتر ممبینی ثبات خوبی پیدا کرد.

مجمع خیرین امنیت دزفول در کشور بی‌نظیر است

فرماندار ویژه دزفول با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و هفته دولت گفت: تعامل دستگاه قضایی با شورای تامین دزفول بسیار خوب است و امنیت موجود نتیجه همین تعامل است.

علی فرهمندپور افزود: تنها شهرستان کشور که مجمع خیرین امنیت دارد دزفول است که این موضوع ظرفیت بالای خیران شهرستان را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه ۶ مدرسه خیرساز در هفته دولت در دزفول بهره برداری می‌شود، ادامه داد: بودن در میدان در زمان نیاز نظام یکی از خصلت‌هایی است که باید مسوولان داشته باشند.
فرماندار ویژه دزفول سعه صدر را از ویژگی‌های دکتر ممبینی رئیس پیشین دادگستری دزفول دانست و برای فیصل مزرعه رییس جدید دادگستری دزفول آرزوی موفقیت کرد.

شورای صیانت از بیت المال در خوزستان تشکیل شود

۵۳۰ هزار پرونده در دادگستری دزفول مختومه شد
رییس پیشین دادگستری دزفول در این آیین گفت: دزفول در امور خیر، مسجدسازی، مدرسه سازی، امنیت، عشاق امام حسین(ع) همواره اول است و شهر فقاهت و شیخ انصاری و شهر مرحوم آیت الله قاضی پیر جبهه ها است.
محمد ممبینی افزود: دادگاه در ایام کرونا تعطیل نشد و ۵۲۶ هزار ورودی پرونده داشتیم که نزدیک به ۵۳۰ هزار پرونده مختومه شد.
وی ادامه داد: برای اینکه بتوانیم امور قضایی را  شعبه کیفری یک در شهرستان دزفول افتتاح شد که فقط نمونه آن در اهواز است و مردم نیازی به مراجعه به مرکز استان نداشتند.
ممبینی اظهارداشت: سامانه های جدیدی راه اندزی شدند تا مردم نیاز به مراجعه حضوری نداشته باشند و اینترنتی امور خود را انجام دادند.
وی افزود: قضات به فرموده مقام معظم رهبری باید عزیز داشته شوند.

کاهش جمعیت کیفری باید ضابطه‌مند باشد

رییس جدید دادگستری دزفول نیز در این آیین گفت: دزفول به عنوان شهر دارالمونین شهر مقاومت و پایداری است و مردم ایران مدیون مقاومت مردم این شهرستان هستند.
فیصر مزرعه با بیان اینکه دزفول دین خود را با تقدیم شهدا به اسلام ادا کرده است، افزود: نماز جمعه‌های دزفول در دوران دفاع مقدس به امامت آیت الله قاضی برگزار می‌شدند.
وی با تاکید بر لزوم تکریم ارباب رجوع در دادگستری دزفول اظهارداشت: تعامل با ادارات و شورای تامین در دستور کار بنده خواهد بود.

رئیس دادگستری دزفول با تاکید بر لزوم ضابطه مند بودن کاهش جمعیت کیفری گفت: نباید در راستای کاهش جمعیت کیفری، درب زندان برای مجرمان باز شود.
وی با بیان اینکه با جرائم برخورد جدی و قاطع می‌شود، افزود: از ظرفیت شورای حل اختلاف استفاده خواهیم کرد ولی با جرائمی که امنیت مردم را خدشه دار می‌کنند، قاطعانه برخورد می‌کنیم.
مزرعه بیان کرد: برای خدمت به شهرستان دزفول آمده‌ام و از مسوولان و مردم انتظار دارم برای تامین امنیت شهرستان به بنده کمک کنند.
به گزارش ایرنا بازپرس عمومی و انقلاب آبادان، بازپرس اهواز، دادستان ایذه، رییس دادگستری ایذه و معاون قضایی رییس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب خورستان از جمله سوابق مزرعه هستند.

محمدیار ممبینی نیز در این آیین بعد از ۶ سال خدمت در شهرستان دزفول به عنوان رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب شهرستان اهواز مشغول کار می‌شود.

اعضای شوراهای حل اختلاف و روسای دادگستری دزفول و شهرهای اطراف، قضات، سران قبایل و عشایر نیز در این آیین حضور داشتند.
پخش کلیپ از عملکرد و اقدامات رییس پیشین دادگستری دزفول و کلیپی با عنوان دژ مقاومت از حاج صادق آهنگران از دیگر بخش‌های این آیین بودند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.