دریافت وجه هنگام ثبت‌نام دانش‌آموزان ممنوع است

مسعود حمیدی‌نژاد، با اشاره به روند رایگان ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس اظهار کرد: رسما اعلام کرده‌ایم که گرفتن هر گونه وجه از دانش‌آموز هنگام ثبت نام، ممنوع است و بدون تعارف با هر مدیری که تخلف کند، برخورد فوری می‌شود. در این خصوص بازدیدها به صورت مستمر ادامه دارد و برای اینکه کمبود نیروی بازرسی در این بازدیدها جبران شود از نیروهای نواحی مختلف به صورت دوره‌ای استفاده می‌شود؛ این بازدیدها به صورت مستمر و مداوم از مدارس انجام می‌شوند.

وی با اشاره به دریافت وجه برای کتب درسی افزود: طبیعتا برای کتب درسی وجه از دانش‌آموزان دریافت می‌شود که قانونی و رسمی اعلام شده است؛ مبلغ کتب برای هر پایه مشخص و پایه به پایه متفاوت است و مدارس اجازه ندارند بیش از مبلغ اعلام شده، وجهی دریافت کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه استان خوزستان از نظر مشارکت خیرین در کمک به مدارس در وضعیت خوبی قرار دارد، گفت: از خانواده‌ها درخواست می‌کنیم که در کمک به مدرسه مشارکت کنند تا زمینه بهتری برای فراهم‌سازی امکانات فراهم کنیم. طبیعتا هزینه‌های ما کفاف نمی‌دهد و انتظار داریم که خانواده‌ها مدرسه را خانه خود بدانند و در این کار خیر شرکت کنند اما این به معنی اجبار برای خانواده‌ها نیست و والدین مخیر هستند.

 

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.