هشدار هواشناسی خوزستان نسبت به افزایش رطوبت و رگبار باران از هفته آینده

در این اطلاعیه آمده است: نوع مخاطره شامل رگبار، رعد و برق و تندباد لحظه‌ای در ارتفاعات شرق، شمال شرق و مناطق شرقی و برخاستن گرد و غبار همرفتی در مناطق شرقی، مرکز و جنوب استان و با توجه به ماهیت پدیده‌های همرفتی، احتمال وقوع رگبار و رعد و برق و گرد و غبار به صورت نقطه‌ای در دیگر نقاط استان نیز وجود دارد.

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: از اواخر روز پنجشنبه تا اواسط هفته آینده با جنوبی شدن جریانات شاهد افزایش رطوبت و شرجی در قسمت‌های جنوبی، مرکزی ،ساحلی و با شدت کمتر در بقیه نقاط استان خواهیم بود.

محمد سبزه‌زاری افزود: همچنین در این مدت در ارتفاعات و مناطق شرقی خوزستان افزایش ابر ، رگبار و رعد و برق پراکنده و وزش تندباد لحظه‌ای دور از انتظار نیست؛ تا روز پنجشنبه شمال غرب خلیج فارس مواج پیش بینی می‌شود.

وی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته آبادان با ۴۵.۹ و ایذه با ۲۱.۴ درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین و خنک ترین نقاط خوزستان بودند. حداکثر دمای اهواز در این مدت ۴۵.۲ و حداقل ۲۵.۹ درجه سانتیگراد گزارش شد.

اداره کل هواشناسی خوزستان نسبت به وقوع پدیده شرجی از روز پنجشنبه هفته گذشته تا دوشنبه هفته جاری هشدار سطح نارنجی صادر کرده بود. میزان رطوبت در برخی نقاط خوزستان در این مدت به ۹۰ درصد رسید.

 

منبع: ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.