وزیر بهداشت: دانشگاههای علوم پزشکی در مسیر هوشمند شدن حرکت می کند

دکتر بهرام عین اللهی در آیین افتتاح پروژه های اورژانس ۱۱۵ خوزستان در سرسرای دانشگاه علوم پزشکی اهواز از طریق ارتباط تصویری بیان کرد: وضعیت اورژانس کشور ما باید هر چه بیشتر به سمت هوشمند سازی و بهره مندی از آخرین تکنولوژی های روز حرکت کند که در این راستا اقدامات خوبی از جمله انتقال نوار قلبی مصدوم به مرکز مجهز به صورت آنلاین صورت گرفته است.

وی افزود: خدمات اورژانس ۱۱۵ از جمله کمک به مصدومان، بیماران و انتقال به مراکز درمانی از مهمترین برنامه های وزارت بهداشت، پرمان و آموزش پزشکی است.

عین اللهی با اشاره به اینکه امروز بزرگترین ثواب و حرکت در راه خدا به خودکفایی رساندن مملکت است گفت: با وجود تحریم های ناجوانمردانه در شرایط شیوع بیماری کرونا مردم قهرمانانه ایستادند و به سمت خودکفایی پیش می رویم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز نیز بیان کرد: اورژانس خوزستان در قالب ۱۲۱ پایگاه و یک هزار و ۷۰ نفر پرسنل، ۱۱۰ هزار ماموریت را در یک سال گذشته به سرانجام رساند که با وجود ۳۰۰ دستگاه آمبولانس که ۵۰ درصد فرسوده و خارج از دسترس بودند ماموریت ها به خوبی انجام شد.

دکتر محمد حسین سرمست افزود: برای افتتاح ۱۱ پروژه اورژانس ۱۱۵ خوزستان حدود ۱۸ میلیارد تومان هزینه شده است‌.

بر اساس این گزارش پروژه های اورژانس شامل پنج پایگاه اورژانس در شهرستان‌های هندیجان، ماهشهر، رامشیر و هویزه، هلی پد اورژانس شهرستان گتوند، سیستم ارتباطی رادیویی دیجیتال در شهرستان‌های باغملک و اندیکا و سامانه اعزام آمبولانس (آسایار) در اورژانس ۱۱۵ کلیه شهرستان‌های تابعه این دانشگاه است.

 

 

منبع: ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.