یک نفر بر اثر ابتلا به تب کریمه کنگو در بهبهان فوت شد

دکتر رمضان احدی بیان کرد:  ۲۸ مردادماه بیماری با علائم خونریزی از بینی (خون دماغ) به بیمارستان اصلی شهرستان برای دریافت خدمات درمانی مراجعه کرد و از ابتلای خود در یک ماه گذشته به بیماری کرونا خبر داد؛ در همین راستا اقدامات لازم برای بند آمدن خون توسط پرسنل بیمارستان انجام و پس از بهبودی از بیمارستان مرخص شد.
وی با اشاره به برگشت دوباره بیمار به بیمارستان افزود: به رغم درمان انجام شده بیمار بار دیگر با علائم خون دماغ شدن و خونریزی گوارشی به اورژانس بیمارستان مراجعه کرد که پس از انجام اقدامات اولیه بیمار برای ادامه درمان به اهواز اعزام شد.
احدی گفت: متاسفانه بیمار با وجود دریافت اقدامات فوری درمانی در مرکز استان، یکم شهریورماه در اثر تب خونریزی دهنده کریمه کنگو فوت کرد.
وی با اشاره به اقدامات فوری جهت بیمار یابی و پایش افراد مرتبط با بیمار افزود: با اعلام مثبت شدن تست CCHF در مرکز استان، بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو تشخیص داده شد و اقدامات اولیه و فوری برای بیماریابی و پایش افراد مرتبط با بیمار و بررسی سلامت آنان توسط کارشناسان مربوطه آغاز شد.
رییس دانشکده علوم پزشکی بهبهان ضمن تشریح این بیماری اظهارداشت: بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو از جمله بیماری‌های مشترک بین انسان و دام است؛ متأسفانه این بیماری علائم مشهودی در دام‌ها ندارد اما در انسان باعث ایجاد بیماری شدید و گاهی کشنده می‌شود.
وی با تاکید بر لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی ادامه داد: مهمترین راه جلوگیری از ابتلا به این بیماری رعایت پروتکل‌های بهداشتی، استفاده از دستکش هنگام تماس با گوشت، نگهداری گوشت حداقل ۲۴ ساعت در دمای صفر الی چهار درجه سانتیگراد و خرید گوشت از فروشگاه‌های مجاز است.
احدی با اشاره به تشکیل نشست فوری شورای سلامت شهرستان بهبهان گفت: با دریافت نتیجه قطعی آزمایش بیمار، جلسه فوری مورخ ۲ شهریورماه در سالن اجتماعات فرمانداری با حضور معاونت بهداشتی و نمایندگان دانشکده، معاون فرماندار، نماینده دادستان، رئیس اداره دامپزشکی، شهردار و مسئولان مربوطه برگزار و اقدامات فوری برای کنترل بیماری در شهرستان آغاز شد.
تب خونریزی‌دهنده کریمه-کنگو (به انگلیسی: Crimean Congo Hemorrhagic Fever(CCHF)) یک بیماری حاد تب‌دار و خون‌ریزی دهنده است که از طریق گزش کنه، تماس با خون، ترشحات یا لاشه دام و انسان آلوده منتقل می‌شود.
منبع: ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.