۱۰۹ طرح عمرانی در بخش آب شهری و روستایی خوزستان بهره برداری می‌شود

محمود کرمی نژاد با بیان اینکه با بهره برداری از این طرح‌ها ۴۲۷ هزار و ۵۲۳ نفر از خدمات بهره‌مند خواهند شد، اظهار کرد: این طرح‌ها شامل احداث و تکمیل ایستگاه‌های پمپاژ، تکمیل و احداث مخازن ذخیره آب، تصفیه خانه‌های آب آشامیدنی، خطوط انتقال و شبکه توزیع آب، افزایش ظرفیت منابع تامین آب، حفر و تجهیز چاه‌ها و خطوط انتقال آب در شهرها و روستاها هستند.

وی افزود: این طرح‌ها در شهرهای حمیدیه، آبادان، شوش، رامهرمز، آغاجاری، باغملک، ایذه، گتوند، مسجدسلیمان، بهبهان، خرمشهر، اندیمشک، هفتکل، دشت آزادگان،دزفول، هویزه، شهرستان باوی و … می‌باشند.
کرمی نژاد با بیان اینکه در هفته دولت با اجرای طرح‌های عمرانی ساکنان ۵۵۴ روستا از خدمات ارایه‌ شده در این ارتباط بهره‌مند خواهند شد، تصریح کرد:  این طرح‌ها مربوط به روستاهای رامهرمز، حمیدیه، اهواز، شوش، شادگان، رامشیر، هفتکل، ایذه، باغملک، دهدز، اندیکا، لالی، مسجدسلیمان، دزفول، گتوند، بهبهان، آبادان، خرمشهر، شوشتر، دشت آزادگان، هویزه و روستاهای شهرستان کارون، باوی و کرخه هستند.
وی ادامه داد: در اجرای ۱۰۹ طرح عمرانی در بخش آب شهری و روستایی خوزستان، ۱۷۵.۴ کیلومتر شبکه توزیع و خطوط انتقال، حفر و تجهیز ۱۵ چاه، چهار مخزن ذخیره، چهار ایستگاه پمپاژ و  یک دستگاه آب شیرین کن در  ۱۷ شهر و ۳۸۳ کیلومتر شبکه توزیع، احداث ۱۰ مخزن ذخیره آب، احداث و تکمیل ۱۶ ایستگاه پمپاژ و احداث و تکمیل چهار تصفیه خانه آب شرب در ۵۵۴ روستا انجام شده است.
شرکت آب و فاضلاب خوزستان به ۶۸ شهر با یک میلیون و ۱۱۴ هزار و ۵۲۲ اشتراک آب به چهار میلیون و ۳۰۰ هزار نفر خدمات ارائه می‌دهد که پوشش ۱۰۰ درصدی در بخش آب شهری و پوشش بیش از ۸۹ درصدی در بخش آب روستایی دارد.

دوم تا هشتم شهریور، سالروز حادثه تروریستی انفجار دفتر نخست‌وزیری و شهادت مظلومانه محمدعلی رجایی (رئیس جمهور) و حجت‌الاسلام محمدجواد باهنر (نخست‌وزیر) در سال ۱۳۶۰ با عنوان هفته دولت نام‌گذاری شده است.

 

منبع: ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.