امضای نخستین تفاهم نامه پردیس صنایع معدنی در خراسان رضوی با مشارکت فولاد سنگان

به گزارش دنیای معدن؛ مدیرعامل شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان خواف، طی سخنانی در پارک علم و فناوری استان خراسان رضوی با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۱ به عنوان سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین از سوی مقام معظم رهبری، به راهبرد کلان نقش شرکت های دانش بنیان از نگاه رهبر معظم انقلاب پرداخت و گفت: درحال حاضر تولیدات دانش‌بنیان محور توسعه اقتصادی در تمام کشورهای دنیاست، ایران میان ۱۳۰ کشور دنیا از لحاظ میزان خروجی نوآوری رتبه ۴۷ را دارد که امیدواریم طی سال‌های آتی رتبه و جایگاه کشور در این بخش ارتقا یابد.  

علی امرایی بیان داشت: مسیر اقتصادی کشور باید به سمت دانش‌بنیان شدن در حرکت باشد، فولاد سنگان به عنوان بزرگترین مجموعه صنایع معدنی در شمال شرق کشور خود را موظف به عملکرد همسو با حوزه دانش‌بنیان می‌داند و در این راستا از تمام ظرفیت و پتانسیل خود استفاده می‌کند و از حمایت و آمادگی کامل این شرکت برای همکاری با شرکت های دانش بنیان خبر داد.

وی افزود: مجموع اشتغال‌زایی صنایع معدنی در شهرستان خواف بصورت مستقیم و غیر مستقیم ۲۶ هزار نفر است که جامعه آماری بسیار بزرگی محسوب می‌شود، بخش اعظمی از مواد معدنی مورد نیاز در کل کشور از طریق منطقه سنگان خواف تامین می‌شود.

مدیرعامل شرکت فولاد سنگان خاطرنشان کرد: در حال حاضر ارتباطات صنعت و دانشگاه از وضعیت مطلوبی برخوردار نیست و از این رو دنبال چاره‌اندیشی برای بهبود وضعیت تعاملات فی ما بین دو طرف هستیم و شرایط باید به گونه‌ای برقرار شود که هم صنعت‌کاران و هم فعالان حاضر در دانشگاه از برقراری ارتباط دوطرفه‌شان منفعت کافی ببرند.

وی اضافه کرد: حرکت به سمت انقلاب صنعتی نسل چهارم از مهم‌ترین مسائلی است که باید در صنعت ایران تحت بررسی و پیگیری قرار گیرد. هدایت صنایع کشور به سمت انقلاب صنعتی نسل چهارم راه دستیابی به توسعه اقتصادی کشور است.

امرایی اظهار داشت: با وقوع انقلاب صنعتی چهارم در دنیا بین ۸۵ تا ۹۰ میلیون شغل نابود خواهد شد که این شامل مشاغلی است که از سطح علمی پایینی برخوردار است. به ازای حذف این ۸۵ تا ۹۰ میلیون شغل، شغل‌های جدیدی در دنیا ارائه خواهد شد که تنها کسانی که مسلط به علم روز در دنیا هستند، قادر به انجام آن‌ خواهند بود.

مدیرعامل شرکت صنایع معدنی فولادسنگان بیان کرد: معدن‌کاری هوشمند در خصوص سهولت استخراج، اکتشاف، شناسایی ذخایر، سرعت در استخراج و اکتشاف، عدم نیاز به حضور فیزیکی افراد در این شغل و تامین ایمنی‌های لازم از فواید معدن‌کاری هوشمند محسوب می‌شود که آغاز آن در کشور گام بزرگی در توسعه فعالیت‌های معدنی محسوب می‌شود.

گفتنی است در پایان این مراسم در چارچوب رویداد تانا( توسعه اکوسیستم نوآوری استان) تفاهم نامه همکاری بین شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان و پارک علم و فناوری استان خراسان رضوی امضا شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.