تداوم شرجی تا پایان هفته در خوزستان

محمد سبزه زاری بیان کرد: در بررسی نقشه‌های پیش یابی تا پایان هفته جاری به دلیل تاثیر جریانات جنوبی، شاهد انتقال رطوبت از روی خلیج فارس به روی استان و وقوع شرجی همراه با غبار صبحگاهی و یا مه رقیق درمناطق جنوبی، مرکزی، غربی و با شدت کمتر در بقیه نقاط خوزستان خواهیم بود.

وی افزود: همچنین در این مدت به دلیل بالا بودن ضرایب ناپایداری افزایش ابر، احتمال رگبار و رعد و برق پراکنده و وزش تندباد لحظه‌ای (در ارتفاعات و مناطق شمال شرقی، شرقی و جنوب شرقی استان) و احتمال وقوع تندباد لحظه‌ای و گرد و غبار همرفتی (به ویژه در مناطق شرقی، جنوبی و مرکزی استان) وجود دارد.

سبزه زاری ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته بستان با ۴۶.۳ و دهدز با ۲۳.۲ درجه سانتیگراد به ترتیب بالاترین و پایین ترین دما را دز خوزستان داشتند. حداکثر دمای اهواز در این مدت ۴۵.۱ و حداقل ۳۱.۵ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

بر اساس این گزارش میزان رطوبت روز یکشنبه در ۱۳ نقطه خوزستان به بیش از ۶۰ درصد رسید که بیشترین میزان در بندر ماهشهر و شوش با ۸۶ درصد گزارش شد.

اداره کل هواشناسی خوزستان نسبت به افزایش رطوبت و شرجی همراه با بالا بودن ضرایب ناپایداری از ظهر شنبه پنجم تا جمعه ۱۱ شهریور هشدار سطح زرد صادر کرده بود.

 

منبع: ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.