آغاز بازسازی دیزل ژنراتورهای فاضلاب در ۹ شهر خوزستان

فرزان عباسیان با اشاره به بازسازی دیزل ژنراتورهای فاضلاب استان اظهار داشت: این اقدام با نظارت معاونت بهره‌برداری و توسعه فاضلاب منعقد و در دستور کار دفتر سیستم های کنترل و انرژی فاضلاب این معاونت قرارگرفت که در گام اول، بازسازی سیستم های برق اضطراری ماهشهر آغاز شد.

وی افزود: بازسازی دیزل ژنراتورهای فاضلاب در شهرهای ماهشهر، بندر امام خمینی (ره)، چمران ، آبادان، خرمشهر، شادگان، دشت آزادگان، شوشتر و دزفول انجام می شود.
عباسیان تصریح کرد: در زمان قطع برق نیاز به سیستم برق اضطراری برای تأمین انرژی برق مورد نیاز تأسیسات است و در این بین دیزل ژنراتور به عنوان منبع اصلی تأمین برق اضطراری تأسیسات اهمیت زیادی دارد.

معاون بهره برداری فاضلاب آبفا خوزستان به اهمیت این اقدام قبل از شروع بارندگی ها اشاره کرد و گفت: استفاده از دیزل ژنراتور برای فصل‌های پاییز و زمستان با توجه به احتمال بروز قطع برق  به دلیل  وزش باد و بارندگی اهمیت بسزایی دارد.

وی عنوان کرد: دفتر سیستم های کنترل و انرژی فاضلاب آبفا خوزستان به عنوانِ متولی بخش انرژی در این معاونت با در نظر گرفتن نیاز ضروری تأسیسات فاضلاب به حفظ آماده به کاری در خدمت رسانی به شهروندان ضمن پایش تأسیسات فاضلاب استان، انجام این مهم را در دستور کار قرار داده است.

عباسیان به نظارت دفتر سیستم های کنترل و انرژی فاضلاب استان اشاره کرد و گفت: پایش و تشکیل بانک اطلاعاتی و شناسنامه دقیق و به روز از سیستم های برق اضطراری تأسیسات فاضلاب استان و انجام آزمایش های تخصصی با روش های نوین برای بررسی صحت عملکرد دیزل ژنراتورها انجام شده است.

وی افزود: انجام تعمیرات تخصصی برای به روزآوری و اصلاح عملکرد دیزل ژنراتورها، انجام سرویس های تخصصی دوره‌ای نگهداری دیزل ژنراتور ها و بررسی ظرفیت دیزل ژنراتور ها و متناسب سازی آنها با توجه به توان مورد نیاز تأسیسات فاضلاب در دستور کار است.

شرکت آب و فاضلاب خوزستان به ۶۸ شهر با یک میلیون و ۱۱۴ هزار و ۵۲۲ اشتراک آب به چهار میلیون و ۳۰۰ هزار نفر خدمات ارائه می‌دهد که پوشش ۱۰۰ درصدی در بخش آب شهری و پوشش بیش از ۸۹ درصدی در بخش آب روستایی دارد.

 

منبع: ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.