تاکید رئیس شورای شهر اهواز بر شفافیت در پرداخت عوارض ارزش افزوده و آلایندگی

سیاوش محمودی در دیدار با مدیرکل اقتصاد و امور دارایی استان خوزستان اظهار کرد: همواره گفته شده که شهر اهواز برای رسیدن به توسعه نیازمند یک جهش است، این جهش با منابع عادی موجود در شهرداری اهواز امکان پذیر نیست، با حمایت اداره کل اقتصاد و امور دارایی استان خوزستان اتفاقات خوبی در حوزه ارزش افزوده در حال رقم خوردن است.
وی افزود: عوارض آلایندگی تنها در حوزه عمرانی هزینه خواهد شد، اهواز در حوزه آسفالت به تنهایی نیازمند پنج هزار میلیارد تومان پول است تا آسفالت معابر در وضعیت مطلوبی قرار گیرد، علاوه بر آن در دیگر حوزه ها نیز نیازمند منابع مالی هستیم.
رئیس شورای اسلامی شهر اهواز ادامه داد: انتظار می رود با پیگیری های مدیرکل اقتصاد و امور دارایی ارزش افزوده سهم اهواز به موقع و در زمانی که شهر به آن نیاز دارد پرداخت شود، در خصوص جرایم عوارض آلایندگی نیز از سال ۱۳۹۶ به بعد پیگیری لازم صورت گیرد.
وی تاکید کرد: انتظار می رود با تلاش مدیرکل و استاندار محترم پیگیری لازم و تشکیل جلسه، موضوع علی الحساب عوارض آلایندگی شرکت‌هایی که عوارض آنها عقب افتاده است، حل شود تا شاهد توسعه و پیشرفت اهواز باشیم.
محمودی در ادامه تصریح کرد: عمده درآمد شهرداری ها به عوارض دریافتی به ویژه ارزش افزوده و در شهرهایی مانند اهواز عوارض آلایندگی بر می گردد، واقعیتی که وجود دارد این است که شهرداری ها بدون ارزش افزوده به سختی اداره خواهند شد.
وی توضیح داد: شهرداری و شهر ویترین عملکرد نظام و حکومت است ، مسائل خدمات شهری، عمران و زیباسازی از جمله مواردی هستند که برای انجام آنها نیازمند دریافت عوارض گفته شده است، در یک سال اخیر با پیگیری های مختلفی که صورت گرفت مطالبه اصلی شورای اسلامی اهواز این است که در بحث ارزش افزوده حق اهواز به طور کامل و شفاف ادا شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.