۵۰ پروژه زیرساختی در خوزستان برای رفاه زایران اربعین عملیاتی شده است

محمد خانچی روز دوشنبه در هفتاد و یکمین جلسه شورای اسلامی کلانشهر اهواز با موضوع برگزاری آیین اربعین حسین، که در سالن جلسات شورای اسلامی شهر اهواز برگزار شد بیان کرد: اهواز نیروی محرک حوزه شهرداری در سطح خوزستان است که باید با همراهی و هم افزایی اقدامات لازم برای برگزاری آیین اربعین به سرعت انجام شود.

وی ادامه داد: اعتبار خوبی به زودی به بدنه شهرداری و دهیاری‌های این مسیر تزریق خواهد شد و انتظار می رود که  بازتاب و بازخورد آن را مردم در عمل و در میدان ببینند.

خانچی افزود: جاده عبدالخان – بستان که از جاده‌های حادثه خیز استان است و در سیل ۱۳۹۸ بخش زیادی از آن از بین رفت هم اکنون از وضعیت بسیار مطلوبی برخوردار است.

جاده اهواز خرمشهر چهاربانده می‌شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خوزستان گفت: چهار بانده کردن جاده اهواز – خرمشهر از جمله طرح‌هایی که در حال بررسی و برنامه ریزی است و در مصوبات سفر استانی هیات دولت تایید شده و به زودی عملیاتی خواهد شد.

وی افزود: بحث آب شرب در ۲ پایانه مرزی شلمچه و چذابه نسبت به سال های گذشته قابل مقایسه نیست و مطلوب است و در پایانه عراقی هم سرویس دهی به زایران به عهده خادمان ایرانی است.

خانچی ادامه داد: احداث روشنایی در جاده‌های منتهی به ۲ پایانه بخش ایرانی و عراقی در حال انجام است و نیز اقدامات زیرساختی از جمله مخابراتی ، توقفگاه خودرویی و … تا پایان هفته به اتمام می‌رسد.

وی گفت: باید تعداد سرویس‌های بهداشتی در مسیر راهپیمایی و پایانه‌های مرزی افزایش یابد.

وی بیان کرد: باید حال و هوای شهر اهواز از ورودی تا خروجی آن به سمت ۲ پایانه حال و هوای اربعینی داشته باشد و شهرداری اهواز تلاش کند هرچه سریعتر این اقدامات فرهنگی ایجاد شود.

خانچی با بیان اینکه  پاکسازی مسیر جاده‌های منتهی به ۲ پایانه مرزی شلمچه و چذابه باید هرچه سریعتر  انجام شود گفت: ترمیم آسفالت ، ایجاد دوربرگردان و بحث های دیگر ترافیکی باید تا پایان هفته با قید فوریت انجام و بهره برداری شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خوزستان افزود: پیش بینی می‌شود امسال به دلیل ۲ سال محدودیت کرونا، تعداد مشتاقان زیارت امام حسین (ع) در اربعین تا پنج میلیون نفر در کل پایانه‌های کشور افزایش پیدا کند که بخش زیادی از این تردد در  خوزستان است و باید با بهترین حالت اقدامات انجام گیرد.

دبیر اول و رییس کمیسیون عمران ،شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر اهواز نیز در این نشست گفت: ایستگاه های اتوبوس مسیر مسافران به پایانه مرزی چذابه باید مه پاش یا کولر مجهز شوندتا در این فصل گرم زایران دچار مشکل نشوند.

حمید دغاغله افزود: تصاویر شهدا در بین راه پلیس راه قدیم اهواز تا میدان انقلاب تعویض یا چاپ مجدد شوند تا این مسیر زیبا سازی شود.

وی ادامه داد: لکه گیری آسفالت در خروجی و ورودی شهر اهواز به ویژه در قسمت تاکسی‌های میدان انقلاب و نیز ایجاد موکب بین راهی در ابتدای شهر را باید جزو برنامه های اولویت دار قرار دهیم.

دغاغله گفت: تمام دستگاه‌ها اجرایی باید پای کار باشند تا این رزمایش عظیم به خوبی انجام شود.

 

منبع: ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.