نایب رییس شورای شهر اهواز:تجمع مراکز پزشکی در کیانپارس اهواز موجب تهدید است

حجت اله زارع زاده روز چهارشنبه در هفتاد و دومین نشست رسمی در صحن علنی این شورا که با حضور علی جواهر فروش رییس سازمان نظام پزشکی اهواز برگزار شد، افزود: شناسایی مراکز غیرمجاز در مناطق اهواز و برخورد جدی مبتنی با قانون با این مطب‌های متخلف مطالبه جدی نمایندگان مردم اهواز در شورای اسلامی شهر از سازمان نظام پزشکی است.

وی ادامه داد: برخی فعالیت‌های غیرمجاز پزشکی در مطب‌های پزشکی مجاز و در مواردی است که در رشته‌هایی که تخصص آن را ندارد صورت می‌گیرد که این موضوع نیز باید به صورت جدی مورد توجه سازمان نظام پزشکی اهواز قرار گیرد.

وی گفت: فعالتر شدن بعد نظارتی سازمان نظام پزشکی، اعتمادسازی و احیای اعتماد میان مردم و پزشکان، ارتقای کیفیت خدمات پزشکی به بیماران، نظارت بر رعایت تعرفه‌های پزشکی و جلوگیری از گران فروشی ویزیت پزشکی، توجه به کرامت انسانی بیماران از جمله موضوعاتی است که باید سازمان نظام مهندسی در این موضوعات به تعهدات خود عمل کند.

زارع زاده با بیان اینکه اهواز دارای پزشکان متخصص و زبردست در رشته‌های مختلف است افزود: با وجود داشتن پزشکان فوق تخصص، وضعیت بهداشت و شرایط فیزیکی برخی پاراکلینیک‌ها و مراکز درمانی اهواز در شان مردم این شهر نیست و کرامت انسانی بیماران در این مطب‌ها رعایت نمی‌شود.

نایب رییس شورای اسلامی شهر اهواز گفت: شورای شهر اهواز و کمیسیون های تخصصی این شورا آماده تعامل سازنده با سازمان نظام پزشکی برای برطرف کردن مشکلات در این زمینه است.

وی در بخش دیگری از این نشست نبود توازن در نیروی انسانی شهرداری اهواز را مورد انتقاد قرار داد و بیان کرد:همانطور که شهرداری ملزم است تمام تعهد خود در قبال کارگران را پرداخت کند کارگران نیز باید به وظایف خود در قبال شهرداری و شهر عمل کند.

زارع زاده افزود: کارگران شهردرای موظف شده‌اند که برای ثبت فعالیت خود ورود و خروج خود را در دستگاه های چهره نگار شهرداری مناطق ثبت کنند و این موضوع مبنای پرداخت حقوق در شهرداری باشد ولی شاهد هستیم که کارگران در برابر این الزام قانونی مقاومت می کنند که این موضوع پذیرفتنی نیست.

 

کیانپارس از نظر مراکز درمانی اشباع شده است

رییس کمیسیون حقوقی و املاک شورای اسلامی شهر اهواز نیز در این نشست با بیان اینکه تعامل میان مدیریت شهری و سازمان نظام پزشکی را فرصت طلایی برای حل مشکلات مردم دانست و گفت: اهواز با کمبود جدی مراکز درمانی روبه رو است که برای رفع این خلاء جدی مدیریت شهری آماده همکاری با سازمان نظام پزشکی است.

غلامرضا شانه سازان ادامه داد: توزیع نشدن عادلانه مطب پزشکان در سطح شهر اهواز چالش جدی برای مردم و پزشکان ایجاد کرده است؛ ایجاد ترافیک سنگین در خیابان‌های منطقه کیانپارس که با تجمع مطب های پزشکی روبه رو است تنها یکی از این مشکلات است.

وی با بیان اینکه تعداد بالای مطب‌ها و ساختمان های پزشکی در منطقه کیانپارس از اشباع عبور کرده است گفت: این در حالی است که بسیاری از مناطق اهواز فاقد هرگونه مطب و زیرساخت درمانی است.

 

ایجاد کارگروه مشترک برای توزیع عادلانه مراکز درمانی در اهواز

دبیر دوم شورای اسلامی کلانشهر اهواز با بیان اینکه کادر درمان در ۲ سال مقابله با کرونا ایثارگرانه خوش درخشیدند گفت: عدم وجود دستگاه های کارت خوان از جمله گلایه های جدی مردم به ویژه مراجعه کنندگان از سایر شهرستان ها است که لازم است سازمان نظام پزشکی در این زمینه ورود جدی داشته باشد.

عادل شیشه گری تشکیل کارگروه مشترک میان شورای شهر، شهرداری، دانشگاه علوم پزشکی و سازمان نظام پزشکی برای نزدیکی دیدگاه ها و همچنین توزیع عادلانه مطب های پزشکی در سطح شهر اهواز را خواستار شد.

وی با اشاره به آخرین وضیعت  شهرک سلامت اهواز گفت: مشارکت پزشکان در احداث مجتمع های آزمایشگاهی، ساختمان های پزشکی و بیمارستان ها باید تسهیل شود و در این زمینه مدیریت شهری آمادگی هرگونه مساعدت را دارد.

 

پسماندهای عفونی بدون بی خطر سازی در بیرون مطب ها رها می‌شود

رییس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر اهواز نیز در این نشست گفت: مطب‌های غیرمجاز که کارهای زیبایی و پزشکی را در سطح شهر اهواز انجام می دهند باید شناسایی و با آنها برخورد قانونی شود.

احمد سراج با اشاره به تفاهم نامه سازمان نظام پزشکی اهواز با ۲ پیمانکار برای جمع آوری پسماندهای عفونی در سطح این شهر ادامه داد: پسماند عفونی در سطح شهر اهواز توسط این پیمانکاران جمع نمی شود بلکه شاهد هستیم که این پیمانکاران کار را رها کرده‌اند که این موضوع نیاز به ساماندهی دارد.

وی گفت: پسماندهای عفونی هم اکنون توسط مطب ها بدون بی خطر سازی، مانند پسماندهای عادی در بیرون مطب ها گذاشته می شود که با توجه به فعالیت گسترده زباله گردها در سطح شهر اهواز و جمع آوری این زباله ها توسط عوامل شهرداری، خطرات بهداشتی برای شهر و شهروندان به دنبال دارد.

وی ورود سازمان نظام پزشکی در جمع آوری و بی خطرسازی پسماندهای عفونی را ضروری دانست و ادامه داد: مدیریت شهری اهواز به دلیل تهدیدات جدی رها کردن پسماندهای عفونی در سطح شهر و فوریت این موضوع آماده همکاری با سازمان نظام پزشکی برای ساماندهی این شرایط است.

وی با بیان اینکه عنوان‌های “مدافعان سلامت” و “شهدای مدافعان سلامت” در ۲ سال گذشته به واسطه ایثارگری کادر درمان به فرهنگ لغات کشور افزوده شده است گفت: خمات کادر درمان قابل کتمان نیست و باید در ضمن توجه به تکریم جایگاه پزشکان، اشکالات موجود در فعالیت های پزشکی و بهداشتی به درستی طرح و برای حل آن اقدام شود.

 

فهرست مراکز تصویربرداری استاندارد پزشکی در اهواز منتشر شود

رییس کمیسیون محیط زیست شورای اسلامی شهر اهواز نیز در این نشست، استانداردسازی و اعلام فهرست اسامی مراکز تصویربرداری استاندارد پزشکی در اهواز در سطح عمومی را به منظور ارتقای خدمات درمانی به مردم پیشنهاد داد.

محمد مهدی مطیعی با اشاره به وجود سرمایه گذار توانمند در بخش خصوصی برای فعالیت در پسماند عفونی اهواز گفت: این سرمایه گذار که دارای ماشین آلات به روز و توان فنی بالاست آمادگی ورود به موضوع پسماندهای عفونی در اهواز است که انتظار می‌رود سامان نظام پزشکی از این ظرفیت استفاده کند.

لایحه حفظ و نگهداری فضای سبز منطقه ۳ ، طرح الزام آبیای فضای سبز شهری در شب از ابتدای اردیبهشت تا ۳۱ شهریور هر سال، طرح استفاده از تشتک های آبیاری برای بهره وری بیشتر از آب در این نشست مطرح و به تصویب اعضای این شورا رسید.

نبود توازن نیروی انسانی شهرداری، تعیین قیمت‌های متفاوت برای نرخ فضای سبز برای مناطق مختلف شهرداری، ورود کمیسیون‌های تخصصی برای بررسی تخصصی لوایح، لزوم استاندارسازی نیروهای حجمی برای بخش های مختلف شهری از جمله دیگر موضوعات مطرح شده در این نشست بود.

 

منبع: ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.