شائبه کم کردن عرض “کارون” بی‌جا است / می‌گویند شهردار اصفهانی آمده آب را ببرد

رضا امینی در نشست خبری که در نمایشگاه هفته دولت در اهواز برگزار شد‏، در خصوص صدور حکم سه ماه انفصال از خدمت شهردار اهواز اظهار کرد: به دلیل گستره کار، شهرداری‌ها مورد اعتراض و شکایت‌های مردم در محاکم قضایی واقع می‌شوند و در صورت نیاز به شکایت بالاتر از مراحل دادگاه‌های تجدید نظر به دیوان عدالت اداری شکایت می‌کنند.

وی افزود: در سال ۹۳ برای یکی از شهروندان پروانه‌ای صادر شده بود که همسایه این شهروند شکایتی علیه مالک داشته و شکایت رد شده است و به دلیل اینکه راهبردی نداشته درخواست ابطال پروانه ساختمان را داشته است. در دادگاه بدوی و تجدید نظر نیز شکایت این فرد علیه شهرداری رد شده اما با توجه به حضور پیدا نکردن شهردار در دادگاه برای توضیح در این خصوص‏، حکم سه ماه انفصال از خدمت را صادر کردند.

شهردار اهواز گفت: متصدی و مدیر شهرداری، شخص شهردار است و باید حکم برای شهردار ابلاغ می‌شد اما حکم صادر شده برای شهرداری و واحد حقوقی ابلاغ شده بود. در این راستا توضیحات به دیوان عدالت ادارای داده شده که حکم به شهردار ابلاغ نشده و با توجه به اینکه ابلاغ برای شهردای بوده اداره حقوقی شهرداری نیز بدون اطلاع دفاع کرده بودند که این دفاع موجب رد شکایت شاکی شده است اما قاضی دیوان عنوان کرده که شهردار شخصا باید دفاع می‌کرد. زمانی که به وی توضیح داده شد که این رای به شخص شهردار ابلاغ نشده، عنوان کرد این اشکال شکلی موجود رای را نقص می‌کند و بنابراین مساله در این مرحله حل شده است.

امینی با بیان اینکه شکایت اداره از اداره در قانون پیش‌بینی نشده است،‏ تصریح کرد: با مراجعه به دیوان عدالت اداری متوجه شدیم تعداد زیادی از آرای در مسیر باید شخصا توسط شهردار پیگیری شود. بیش از ۲ هزار پرونده در دیوان عدالت اداری علیه شهرداری ایجاد شده که بیش از یک هزار و ۵۰۰ پرونده از این تعداد فعال هستند و ممکن است هر کدام از این پرونده‌ها برای شهرداری دردسری داشته باشد.

وی عنوان کرد: تیمی در حال بررسی این پرونده‌ها است و بسیاری از این پرونده‌ها اشکالات شکلی دارند. این پرونده‌ها دارای اشکالات محتوایی نیستند و اینکه جرم و جنایتی رخ داده باشد، نیست.

شهردار اهواز بیان کرد: متاسفانه در فضای ولنگار فضای مجازی که بی‌تقوایی موج می‌زند؛‏ افراد هیچ حدی برای رسیدن به مطامع شخصی‌شان ندارند. اما نباید با آبروی افراد به این شکل بازی شود. با رفتن یک نفر و آمدن یک نفر دیگر تغییر زیادی برای شهروندان ایجاد نمی‌شود مگر اینکه خدمتی به مردم شود. امیدوارم مقداری این فضای ملتهب و ولنگار فضای مجازی کاهش یابد و با اطلاع‌رسانی از منابع رسمی، روشن‌گری شود.

امینی با اشاره به برنامه‌های شهرداری اهواز عنوان کرد: درآمدهای شهرداری اهواز همانند سایر شهرداری‌ها از مردم مانند دریافت عوارض مختلف تامین می‌شود و کمک وجوه دولتی به شهرداری‌ها در کمترین حد ممکن است. اهواز به دلایل مختلف از جمله آسیب به زیرساخت‌ها در پی جنگ و وضعیت اقلیم، دارای مشکلات زیادی است.

وی افزود: در مرحله نخست اقداماتی که باید برای کاهش مشکلات مردم انجام شود ساماندهی وضعیت خدمات شهری از نظر زیرساختی و مواردی از این قبیل است که در این خصوص کارهایی انجام شده است؛ اگر چه در ظاهر شاید مردم مشکلاتی مشاهده کنند اما آینده خوبی برای خدمات شهری اهواز در بخش‌های مختلف متصور هستیم.

امینی در خصوص اجرای پروژه‌های عمرانی گفت: با وجود اینکه در ابتدای اجرا، پروژه تقاطع غیر همسطح دانشگاه شهید چمران اهواز سرعت و کیفیت خوبی داشت اما به مرور تقریبا دچار توقف‌هایی شد. در این مدت در اجرای زیرساخت‌ها مشکلاتی ایجاد شد و هر روز با پیمانکار و مردم درگیر شدیم اما با پیگیری‌های انجام شده از طریق قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) کارهای خوبی انجام شده و در اوایل مهرماه امسال روگذر پل ولو به صورت ناقص به بهره‌برداری می‌رسد و تا پایان آذرماه کل این پروژه تکمیل می‌شود.

وی ادامه داد: تقاطع شهید کجباف (چهار شیر) نیز دارای پنج سطح بود که با چهار ماه کار، پروژه ال ۳۰۰ به بهره‌برداری رسید و با انتخاب پیمانکار سطح ال ۴۰۰ نیز مقرر شده است که تا پایان سال این پروژه هم تکمیل شود.

شهردار اهواز گفت: ایجاد المان‌ها، شهر کودک و پارک بانوان نیز در برنامه کاری شهرداری اهواز قرار دارد. پارکی در کنار شهرداری منطقه ۴ برای خانواده‌ها در نظر گرفته شده است که این پارک در یک زمانی از روز در اختیار بانوان قرار می‌گیرد و در یگر ساعات به صورت شبانه‌روزی استفاده خواهد شد. دو پارک خانواده دیگر نیز برای احداث در مناطق ۲ و ۳ شهرداری در برنامه شهرداری قرار دارند.

امینی افزود: حدود ۲۰ سال است که فعالیت پارک حجاب به دلیل اختلاف شهرداری وقت با بخش خصوصی متوقف شده است و حدود یکی دو هفته است که این پارک به شهرداری تحویل داده شده است؛ آسیب‌های جدی به این پارک وارد شده که امیدواریم این پارک از طریق بخش خصوصی سامان‌دهی کنیم.

وی با اشاره به پیگیری کار مطالعاتی برای ساخت طبقه دوم جاده ساحلی یا زیرگذر جاده ساحلی از طریق اساتید دانشگاه ادامه داد: احداث مسیر خروجی و ورودی به پل‌های روی کارون نیز مورد بررسی قرار گرفته است اما باید توجه شود که هر پل نیازمند چهار مسیر است و هزینه‌های زیادی دارد اما در بودجه سال‌های آینده در این خصوص برنامه‌ریزی می‌شود.

شهردار اهواز در خصوص تعمیرات پل فولاد گفت: از سال ۹۹ پل فولاد مورد سرقت جدی سازه‌ها قرار گرفت به گونه‌ای حدود ۵۰ تن از آهن‌آلات پل به سرقت رفت و موجب ناامنی پل شده است.

وی با اشاره به دستور دادستان در خصوص مسدود شدن پل فولاد به منظور حفظ جان مردم در پی وقوع حادثه متروپل‏، افزود: با توجه به توان فنی شهرداری اهواز، در جلسات شورای تامین مقرر شد که تعمیرات این پل را شهرداری اهواز انجام دهد و هزینه‌های این کار را شرکت فولاد خوزستان پرداخت کند. در سال ۱۴۰۰ برآورد شد هزینه ترمیم این سازه‌ها حدود ۴ میلیارد تومان است که افزایش سرقت‌ها و همچنین افزایش قیمت‌ها این رقم را بالاتر برد و کسی زیر بار این هزینه نرفت و شهرداری اهواز نیز قانونا نمی‌توانست در این زمینه هزینه کند. در نهایت شرکت فولاد خوزستان پرداخت ۵ میلیارد تومان را تعهد کرد که ۴ میلیارد تومان پرداخت شده است. ترمیم پل آغاز شده و ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در تلاش هستیم تا اوایل مهرماه بازسازی این پل به اتمام برسد.

امینی با اشاره به انجام پروژه تعریض بلوار ساحلی رودخانه کارون گفت: شائبه‌هایی در خصوص کم کردن عرض کارون ایجاد شده و گاهی می‌گویند شهردار اصفهانی آمده است که کارون را باریک کند و آب را به اصفهان ببرد؛ این حرف‌های بچه‌گانه دل آدم را می‌سوزاند.

وی بیان کرد: این شائبه‌ها صحت ندارد زیرا رودخانه و حریم آن در اختیار سازمان آب و برق است و حتی اگر شهرداری پارک و فضای سبزی نیز در این حریم احداث کند نمی‌تواند کوچک‌ترین تعرضی به حریم رودخانه داشته باشد بنابراین این اتهام بی‌جا است و بی‌خود فضای مردمی را متشنج می‌کنند.

شهردار اهواز گفت: مسیر جدیدی که در جاده ساحلی غربی حدفاصل پارک قوری تا رستوران پالادیوم احداث شد کندرویی بود که به صورت نیمه تمام رها شده بود و منجر به بی‌نظمی شده بود که برای کاهش ترافیک، این بخش تکمیل و به بهره‌برداری رسید.

وی عنوان کرد: متاسفانه با برخی فرافکنی‌ها ذهن مردم را با مسائل دیگر درگیر کردند در حالی که چنین صحبت‌هایی برای کسانی که ادعای انجام کار رسانه‌ای می‌کنند، درست نیست.

 

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.