سرمایه‌گذاری سه هزار و ۶۰۰ میلیارد تومانی در بنادر خوزستان

 آقارضا فتوحی در نشست خبری در نمایشگاه هفته دولت در اهواز با بیان اینکه خوزستان ظرفیت‌های بسیار خوبی در مرزهای مختلف زمینی، دریایی و هوایی دارد، افزود: بیش از پنج هزار میلیارد تومان درآمد گمرکات خوزستان بوده و این مساله بیانگر نقش موثر گمرکات استان در کشور است.

وی با بیان اینکه خوزستان قطب اقتصادی است و می تواند بیشتر رونق پیدا کند، گفت: امیدواریم با اقداماتی که در استان انجام می‌شود شاهد یک استان توسعه‌ای باشیم و بتوانیم اقدامات خوبی را در جهت توسعه آن انجام دهیم.

وی ادامه داد: امید آینده ایران خوزستان بوده و خواهد بود و یکی از مهمترین مسایلی که در استان باید مورد توجه قرار گیرد بحث رونق تجارت و اقتصاد است.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین دغدغه‌های مردم خوزستان بحث اشتغال است گفت: با توجه به ظرفیت‌های بسیار خوزستان، توقع داریم که هیچ بیکاری در خوزستان وجود نداشته باشد. باید مساله بیکاری را در خوزستان حل کنیم و در این زمینه برنامه کاری دستگاه‌های اجرایی و شرکت ها و … مشخص شده است.

فتوحی افزود: شرکت‌های دانش بنیان در خوزستان نباید فقط بر روی کاغذ باشند بلکه باید در حوزه‌های نفت، کشاورزی، انرژی‌های نو و… ورود کنند و فعال شوند، و آنها باید با ایجاد اشتغال، ثروت به وجود آورند.

هدفگذاری ۶۰ هزار شغل در خوزستان در امسال

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خوزستان گفت: از ابتدای امسال تاکنون حدود ۲۴ هزار شغل ایجاد شده است و تا پایان سال باید این عدد به ۶۰ هزار شغل برسد. پارسال فقط حدود ۲۲ هزار شغل در خوزستان ایجاد شد اما اکنون با هماهنگی و سرمایه گذاری انجام شده این عدد تاکنون به بیش از ۲۴ هزار شغل رسیده است.

وی ادامه داد: پرداختی بانک‌ها در آغاز دولت سیزدهم بسیار پایین بود اما اکنون رتبه بانک‌های خوزستان در پرداخت تسهیلات از رتبه ۲۷ به ۱۱ رسیده است. تا زمانی که پول و ثروت وارد استان نشود و پرداختی در استان نداشته باشیم اشتغال ایجاد نخواهد شد.

وی افزود: دولت در بحث اشتغالزایی در خوزستان موفق عمل کرده و به یاری خدا بحث اشتغالزایی در خوزستان را حل خواهیم کرد.

نمایشگاه بزرگداشت هفته دولت در خوزستان، در قالب ۱۰۰ غرفه شامل ۳۰ غرفه مربوط به دستاوردها، طرح‌های خلاق و پژوهشی، گزارش عملکرد ادارات و دستگاه های اجرایی دولت و ۷۰ غرفه نیز شامل عرصه مستقیم محصولات و فروش کالاهای مختلف شرکت‌ها و همچنین تولیدات مشاغل خانگی و صنایع دستی در اهواز برپا شده است.

در این نمایشگاه علاوه بر اطلاع رسانی در مورد فعالیت‌ها و اقدامات و عملکرد دستگاه‌های دولتی، گفت و گوی مستقیم مسوولان با مردم در قالب میز خدمت ، نمایش عرضه محصولات و فروش کالا و برنامه‌های فرهنگی و مسابقات ورزشی از جمله برنامه‌های جانبی در طول برگزاری نمایشگاه است.

بر اساس این گزارش این نمایشگاه از ششم تا هشتم شهریور جاری در محل دایمی نمایشگاه‌ های بین‌المللی خوزستان از ساعت ۱۹ تا ۲۳ برای بازدید عموم دایر است که تا روز نهم شهریور تمدید شد.

 

منبع: ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.