دشمن به دنبال پشیمان کردن مردم از حق و مقاومت است

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام حامد کاشانی که در سال‌های گذشته مهمان ثابت برنامه‌های سحر ماه مبارک رمضان تلویزیون بود، در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران در مصلی امام خمینی (ره) اظهار داشت: دشمن دنبال خسته کردن است و مسیری که امروز مردم ما را می‌برند مسیر معاویه است. سیدالشهدا در شرایطی قیام کرد که کسی او را تشویق نمی‌کرد.

وی افزود: یکی از دلایل نیاز به وجود امام این است که امام از منظری نگاه می‌کند و در عمقی می‌بیند که دیگران توانایی دیدن آن را ندارند. این تازه برای وقتی است که جامعه اسلامی دچار آسیب نشده باشد و دستگاه معرفتی امت به خطا نرفته باشد. اما سیدالشهدا (ع) در شرایطی قیام خود را شروع کرد که امت دچار بیماری شدید معرفتی شده بود. مردم، دوست را دشمن، دشمن را دوست، حق را باطل و باطل را حق می‌دیدند، از عجایب روزگار و تلخ‌ترین اتفاق‌های تاریخ این است که سیدالشهدا که علیه یزید قیام کرد عموم مردم به غیر از اندکی از کوفی‌ها، ‌ایشان را نهی از منکر کردند.

کاشانی گفت: برای همین در روایت‌های فراوان از جمله زیارت نامه علی ابن مهزیار از ابن ابی عمیر و امام صادق (ع) نقل شده عبارتی دارد که شبیه زیارت اربعین است. سیدالشهدا خون مبارک قلبش را در راه خدا داد برای این که مردم را از کوری نجات دهد. مردم نابینا نبودند. چشم ظاهرشان می‌دید اما باطن را نمی‌دیدند.

وی افزود: امت گویی دچار اختلال شده بود. عوض این که مردم در برابر فساد و ظلم قیام کنند در چند سال ولایت عهدی یزید همه ساکت بودند و همه از ترس یا شوق و طمع رشوه یا هر چیز دیگری بیعت کردند. وقتی سیدالشهدا قیام کرد، می دانست چه اتفاق‌هایی برای او خواهد افتاد چون از تجربه‌های گذشته با خبر بود. می دانست اگر قیام کند، نه برای خودش و نه خانواده‌اش امنیت است.

کاشانی گفت: سیدالشهدا برای بیدار کردن امت مسیری را رفت که اگر کسی امروز به آن فکر کند، تن و بدنش می لرزد که امام حسین (ع) قیام کرد که من را بیدار کند. نوع زندگی و سبک حاکم بر جامعه آن روز، نوع زندگی مسلمانی نبود. کسی از خواص هم نبود که بیاید خط را روشن کند. 

وی افزود: موقعی که سیدالشهدا بیعت نکرد و شبانه از مدینه خارج شد، حتی آخوندهای مذاهب مختلف او را به زعم خودشان نهی از منکر کردند. هیچ کس همراهی نکرد. یکی از دلایل وجود امام این است، وقتی امت دچار اختلاف معرفتی می شود، تشخیص نمی دهد و گویی سیستم عصبی، روانی و فکری او دچار حمله سایبری شده است، امامی که معصوم و متقی است و حق را می شناسد، می آید وسط میدان و وقتی آمد هیچ کس از مکه و مدینه همراهی نکرد و جمع زیادی از بنی هاشم عمدتا او را طرد کردند. شهدای اهل بیت کربلا عمدتا نوجوانند و جزو معدودی هستند که در دامن سیدالشهدا تربیت شده اند. 

کاشانی گفت: اگر لشگر شام در صفین پیروز شده بود، همان کاری که با سیدالشهدا کرده بودند، با امیرالمومنین می کردند. امیرالمونین پیروز شد، در آنجا دو اسلام را به نمایش گذاشتند؛ یک اسلام، اسلام غارت بود، شام فرمان کلی غارت را صادر کرده بود که شهرهای امیرالمومنین را غارت کنید و جوری مردم را بترسانند که پشیمان شوند و فرار کنند؛ دقیقا همان کاری که امروز با ما می کنند؛ به عبارتی اینقدر با جنگ ترکیبی اقتصادی، امنیتی، سیاسی و اجتماعی فشار بیاورند که مردم پشیمان شوند. 

وی افزود: دشمن دنبال این است که از این فشاری که حس می شود و سخت است (کسی دنبال اجاره خانه رفته باشد این را می داند) مردم را از حق و مقاومت پشیمان و از جبهه امیرالمومنین بیرون کند. 

کاشانی گفت: دشمن دنبال خسته کردن است؛ مسیری که امروز مردم ما را می برند مسیر معاویه و شام است. خسته کردن مردم از امیرالمونین یا از شاگرد امیرالممونین است. 

این کارشناس مذهبی سیاسی گفت: ائمه این سختی ها را قبل از ما کشیده و راه به ما نشان داده اند. مسیر سیدالشهدا، امیرالمونین و امام حسن جهاد دائمی در مسیر تقواست. ولو این که زمانی مصلحت را در شمشیر گرفتن و واگذاری زمین برای حمله از منطقه ای دیگر ببیند.

نماز جمعه تهران از هفته آینده در دانشگاه تهران اقامه می شود

به گزارش ایرنا همچنین بنا به اعلام ستاد اقامه نماز جمعه تهران، نماز جمعه تهران از هفته آینده در دانشگاه تهران اقامه می شود.

با توجه به جدول زمان بندی شده، از هفته آینده نماز جمعه در دانشگاه تهران اقامه می شود.

خبر در حال تکمیل است….

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.