طرح بزرگ آبرسانی غدیر خوزستان با حضور رییس جمهور به بهره‌برداری رسید

این طرح  در یکسال نخست دولت سیزدهم، با دستور رییس جمهور و تزریق بودجه ویژه به آن شتاب زیادی گرفت و امروز به بهره‌برداری رسید.

این طرح بزرگ برای افق ۲۵ ساله و تامین آب با دبی ۲۰ متر مکعب بر ثانیه تعریف شده که با کار جهادی در سازمان آب و برق خوزستان، این دبی که قرار بود در ۲۵ سال آینده تامین شود از هم اکنون تامین شده است.

با اجرای طرح آبرسانی غدیر، آب ۲۶ شهر و یک هزار و ۶۰۰ روستای خوزستان، به لحاظ کمی ۱۰۰ درصدی و به لحاظ کیفی ۵۰ درصد تامین می‌شود.

طرح عظیم آبرسانی غدیر، در این مرحله آب شرب مورد نیاز شهرهای اهواز، آبادان، خرمشهر، دشت آزادگان و بیش از هزار روستای اطراف را تامین می کند.

برای اجرای این طرح که از مصوبات استانی سفر هیات دولت سیزدهم به خوزستان بود، در ابتدا یک بازه زمانی سه ساله تعریف شد، اما با تلاش‌ انجام‌شده طرح میان مدت آن در کمتر از یکسال محقق شده است.

برای این طرح که ۷۸ کیلومتر خطوط انتقال و همچنین احداث ۲ ایستگاه پمپاژ W۲ و شهید چمران به همراه افزایش ظرفیت ایستگاه پمپاژ ام‌الدبس اجرا شده، تاکنون ۲ هزار میلیارد تومان هزینه شده است که یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان آن از محل اسناد خزانه تامین شده است.

 

طرح آبرسانی غدیر پس از سفر شهریور پارسال رییس جمهور به خوزستان

طرح بزرگ آبرسانی غدیر خوزستان با حضور رییس جمهور به بهره‌برداری رسید

و تاکید وی به وزیر نیرو برای اجرای طرحی که مردم خوزستان در کمترین زمان ممکن و حداقل اعتبارات، از نعمت آب با کیفیت(منابع رودخانه دز) بهره‌مند شوند، اجرا شد.

از جمله دستاوردهای این طرح شامل آثار اجتماعی از جمله ارتقای رفاه و کیفیت زندگی ساکنان روستاهای هدف، پیشگیری از مهاجرت و ایجاد محیط پایدار، آثار اقتصادی شکوفایی اقتصادی منطقه و رونق تولید، شکوفایی استعدادها و امکان بهره‌گیری از ظرفیت‌های‌ خاص و ویژه هر یک از مناطق کشور در جای خود و آثار سیاسی و امنیتی، افزایش تعلق‌خاطر نسبت به سرزمین مادری و اعتماد به مدیریت کلان کشور، تقویت امنیت کشور با حفظ پراکنش جمعیتی به ویژه در مناطق مرزی است.

آیت اله سید ابراهیم رییسی صبح روز جمعه از طریق فرودگاه دزفول وارد خوزستان شد، رییس جمهور در این سفر مشکلات منطقه احمد فداله در بخش شهیون دزفول را نیز مورد بررسی قرار داد.

این پنجمین سفر رییس جمهور به خوزستان از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم تاکنون است که نشان دهنده عزم جدی دولت برای رسیدگی ویژه به مسایل و مشکلات این استان است.

 

 

منبع: ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.