رییس جمهور به وعده خود در بهره‌مندی مردم خوزستان از آب شرب با کیفیت عمل کرد

آیت اله محسن حیدری در خطبه های این هفته نماز جمعه اهواز در مصلای مهدیه امام خمینی (ره) افزود : امروز اتفاق بسیار مهمی در خوزستان رخ داد که با همت رییس جمهور انقلابی و وعده‌هایی که به مردم خوزستان داده بود به سرانجام رسید تا ۲۵ شهر استان  از نعمت آب شرب با کیفیت که ۱۴ سال است وعده آن داده شده برخوردار شوند.

وی ادامه داد: این طرح عظیم از دولت دهم که یک فاز آن  مربوط به شهرستان های آبادان و خرمشهر بود بهره برداری شد، ولی فازهای دیگر آن که مربوط به ۲۵ شهرستان از جمله اهواز بود متاسفانه انجام نشد.

امام جمعه موقت اهواز با بیان اینکه سختی آب خوزستان در برخی مواقع تا هشت هزار می‌رسید امروز به ۲ هزار و ۳۰۰ رسیده است و با گذشت زمان پایین‌تر هم خواهد آمد، افزود:  در دولت گذشته در هشت سال تنش آبی در شهرستان ‌های آبادان و خرمشهر در سال ۹۷ هیچ کاری انجام نشده درصورتی که می‌توانستند این طرح را در سال ۹۳ به اتمام برسانند.

آیت اله حیدری گفت: طبق نظر کارشناسان به صورت عادی این طرح باید سه تا چهار سال آینده به بهره برداری می‌رسید اما با تلاش و پیگیری مستمر رییس جمهور به صورت فوق‌العاده با تخصیص یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.

وی ادامه داد: به سرانجام رساندن این طرح در این زمان کم، نشان می‌دهد که نیروی های جهادی  واقعا حضور دارند و شعار نبوده ، این در حالی است که  طبق نظر کارشناسان کیفیت و کمیت آب شرب افزایش خواهد یافت.

امام جمعه موقت اهواز افزود: خدمت رییس جمهور عرض می‌کنیم که اهواز نیاز به تصفیه خانه دارد؛ سه تصفیه خانه اهواز به دلیل کمبود اعتبار نیمه کاره مانده است که با تکمیل این پروژه‌ها ۱۰۰ درصد آب با کیفیت به شهروندان اهوازی خواهد رسید.

وی همچنین گفت: باید طرح “مهرآفرین” برای معلم‌ها هرچه سریعتر اجرا شود تا  تعدادی از معلمان نهضت سواد آموزی که هنوز رسمی نشده‌اند و حقوق درست حسابی ندارند تبدیل وضعیت شوند.

خطیب جمعه اهواز همچنین با اشاره به تحولات اخیر عراق بیان کرد: روزهای گذشته در بغداد و بصره و برخی از شهرهای عراق شاهد درگیری هایی بودیم که هنوز نگران زائران اربعین حسینی (ع) هستیم و از مردم عراق می‌خواهیم با توجه به نزدیک شدن به اربعین حسینی(ع)  اتحاد خود را داشته باشند تا لطمه‌ای به مراسم بزرگ اربعین وارد نشود.

وی افزود: داعش به برکت نیروهای حشدالشعبی در کشور عراق تا حدودی از بین رفته است اما درگوشه و کنار منتظر این اختلاف‌ها هستند تا از آن سوء استفاده کنند؛ از بین رفتن این اتحاد باعث می‌شود تا زیارت کربلا و اربعین را ازدست بدهیم.

 

منبع: ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.