مهوش صبرکن: من و همسرم ترجیح می‌دهیم بازی نکنیم

مهوش صبرکن در گفت‌وگو با خبرنگار سینمایی ایرنا و در توضیح شرایط این روزهای خود بیان کرد: مدتی است که کار نمی کنم چرا که آنقدر پرداخت دستمزدها از سوی تهیه کنندگان صدا و سیما عذاب آور است که عطای کار را به لقایش بخشیده ام.

بازیگر فیلم سینمایی تشریفات (مهدی فخیم‌زاده ۱۳۶۴) ادامه داد: در مدت کرونا سریال سایه های رعنا را کار کردم؛ تیر ۱۴۰۰ در گرمای ۵۰ درجه گرگان انجام شد اما هنوز درگیر دستمزد آن هستیم که پرداخت نشده. به همین دلیل در این مدت کارهایی که پیشنهاد شده به خصوص در شهرستان را قبول نکرده ام.

وی افزود: تصمیم گرفتم بیشتر به سمت کارهای بهتر و سینما و نمایش خانگی بروم.

بازیگر فیلم سینمایی در مسیر تندباد (مسعود جعفری جوزانی ۱۳۶۷) در پاسخ به این پرسش که آیا در این مدت از سوی سینما و نمایش خانگی دعوت به کار شده است، گفت: پیشنهادی سینمایی داشتم که وقتی در مورد پرداخت و دستمزد صحبت کردم، دیگر تماس نگرفتند؛ شبکه نمایش خانگی هم سریال رقص روی شیشه را داشتم؛ قرارداد بستیم، گریم و لباس و کارهای دیگر را هم انجام داده بودم اما به سکانس های من و آقای زنجان پور که رسید پروژه کار به دلایل مالی خوابید و به ما گفتند کارگردان پول را برده است.

صبرکن ادامه داد: کار دیگر ضبط نشد و ظاهرا همانچه فیلمبرداری شده بود را تدوین و پخش کردند. 

مهوش صبرکن: من و همسرم ترجیح می‌دهیم بازی نکنیم

تهیه کننده باید کیف پرپولی داشته باشد

هنرپیشه سریال تلویزیونی پس از باران (سعید سلطانی ۱۳۷۸) ضمن توضیح خلاهای مدیریتی در تولید آثار تلویزیونی خاطرنشان کرد: تهیه کنندگان مشکلات پرداخت و تاخیر را به گردن صدا و سیما می اندازند اما ما بار اولمان نیست و سالهاست که کار کرده ایم؛ من و پاک‌نیت اعتقاد داریم که تهیه کننده باید کیف پرپولی داشته باشد. به ما پول بدهد و وقتی کیفش خالی شد توسط پولی که از صدا و سیما می گیرد آن را پر کند.

وی افزود: بر این اساس هرکسی نمی تواند تهیه کننده شود؛ یعنی وقتی اسم خودش را تهیه کننده می گذارد باید حسابش پر باشد. تهیه کنندگان از شرایط تورم و گرانی و … سواستفاده می کننده و مثلا در اقساط پایانی دیرکرد بسیاری دارند. زمانی که سریال دخترم نرگس را کار کردیم، شهریور ۹۸ تمام شد. آمدیم و دوسال بعد با دوندگی بسیار، شکایت و پیگیری فراوان توانستم ۴۰ میلیون طلب خودم را زنده کنم یا برای همان سریال سایه های رعنا که گفتم ۲۰ میلیون طلبکارم و دائم برای گرفتن حقم باید بدو بدو کنم.

هنرپیشه سریال تلویزیونی یوسف پیامبر (فرج الله سلحشور ۱۳۸۷) گفت: به همین دلیل آدم هایی در سن من و پاک نیت ترجیح می دهیم کار نکنیم به جای این که بخواهیم کار کنیم و پول نگیریم.

وقتی سطح کارها پایین بیاید، ذائقه مخاطب هم افت می کند

صبرکن تصریح کرد: می دانیم که مسائل اقتصادی کشور به صدا و سیما هم سرایت پیدا می کند و این سازمان هم قطعا مذیقه هایی دارد اما چرا بزرگان صدا و سیما به یک تهیه کننده همزمان ۳ کار را می دهند که زخمی کند؟

وی افزود: با این شرایط وقتی طرف سه کار را می گیرد، زخمی و رها می کند.  این کار درست نیست. چرا که بازیگران و عوامل در این شرایط اذیت می شوند..

هنرپیشه فیلم سینمایی غزال (مجتبی راعی ۱۳۷۴) ادامه داد: امروز در دورافتاده ترین روستاهای ما سریال های به دردنخور ترک را دنبال می کنند و آن ها را دوست دارند چرا که رنگ و تصویر قشنگ است. شاید از نظر ما محتوایی نداشته باشد اما برای قشری راضی کننده است. این تغییر ذائقه ذره ذره رخ داده و به جایی رسیده که امروز تغییر دادنش بسیار دشوار است.

این هنرپیشه قدیمی با تاکید بر اثرات زیان‌بار تغییر ذائقه مردم بیان کرد: زمانی ما مجموعه تلویزیونی یوسف پیامبر را کار می کردیم و همان موقع سریال‌های فاخری چون در چشم باد و مختار تولید می‌شد و کارهای مناسبتی صورت می گرفت اما مردم نگاه می کردند چون ذائقه شان این گونه بود که از کارهای خوب استقبال می کردند

بازیگر مجموعه تلویزیونی پنجمین خورشید (علیرضا افخمی ۱۳۸۸) تاکید کرد: زمانی که یوسف پیامبر پخش می شد واقعا خیابان ها خلوت می شد اما وقتی به مرور سطح کارها پایین می آید، ذائقه مخاطب هم افت می کند.

مهوش صبرکن: من و همسرم ترجیح می‌دهیم بازی نکنیم

دلم می سوزد که تلویزیون از رونق بیفتد

صبرکن در توضیح علت قصه‌های مقبول شبکه نمایش خانگی گفت: وقتی امروز در پلتفرم ها متن هایی به این خوبی کار می شود و مردم هم دوست دارند، ثابت می شود که قصه و فیلمنامه خوب موضوعی ماورایی نیست. اینها نویسندگان خودمان هستند ولی چون تطمیع می‌شوند و دستمزد خوبی می گیرند وقت می گذارند و محصول خوبی تحویل می دهند.

وی افزود: پرواضح است که این متن ها به صداوسیما که پولی برای آنها پرداخت نمی کند، داده نمی شود.

بازیگر سریال دخترم نرگس (باقر پیران ۱۳۹۹) تصرح کرد: شاید در نمایش خانگی کارهای درجه پایین هم باشد و نیمی خوب نباشند اما نیم دیگر خوب هستند؛ من به شخصه آثار این رسانه را دوست دارم و دنبال می کنم. شروع این قصه ها سریال شهرزاد بود که ذائقه مردم را عوض کرد. بسیار زمان خواهد برد که ذائقه ای که خراب شده را بهبود بخشید و این که مخاطب را دوباره به سمت تلویزیون بازگرداند.

این هنرمند گفت: دلم می سوزد و بسیار حیف است که تلویزیون به عنوان رسانه ملی  از رونق بیفتد.

وی گفت: امروز در شبکه های نمایش خانگی گروه خاصی آن را در دست گرفته اند درحالیکه بسیاری از همکاران من که در سریال های تلویزیونی کار می کردند امروز بیکار و خانه نشین شده اند.؛ کارهای ضعیفی که از صدا و سیما پخش شد، در ترکیب با تولیدات ماهواره ای در ابتدا و پس از آن تولیدات نمایش خانگی باعث افت مخاطب شدید تلویزیون شد.

مهوش صبرکن: من و همسرم ترجیح می‌دهیم بازی نکنیم

به گزارش ایرنا، مهوش صبر کن متولد ۱۶ خرداد ۱۳۳۹ در شیراز است و اولین بار در سال ۱۳۵۴ وقتی که ۱۵ ساله بود در نمایش عروسکی ماهی سیاه کوچولو به کارگردانی ناصر عدلو در تئاتر عروسکی شیراز روی صحنه رفت.

صبرکن در سال ۱۳۵۶ وقتی ۱۷ ساله بود در روزهایی که آموزش بازیگری می دید بصورت اتفاقی در نمایشی بنام شاتره از طریق یکی از دوستان خود حاضر و در این تئاتر با محمود پاک نیت همبازی شد و پس از آن با وی ازدواج کرد.

صبرکن در سریال های مختلفی همچون پس از باران، خانه‌ای در تاریکی، شب می‌گذرد و یوسف پیامبر(ع) نقش‌ آفرینی کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.