بحران انرژی در اروپا؛ کارخانه‌های فولاد تعطیل می‌شوند

به گزارش دنیای معدن، با نزدیک شدن به سه ماهه پایانی سال جاری میلادی، قیمت فولاد ضد زنگ همچنان با مشکلاتی روبرو است و قیمت سایر فلزات از جمله نیکل بالاتر از میانگین سال ۲۰۲۱ اعلام شده و در ماه اوت به ۲۱ هزار و ۳۲۰ دلار در هر تن رسیده است. همین امر سبب شده تا خریداران و فروشندگان منتظر خبرهای بهتری برای بازار باشند.  

اما انتظار دو طرف درحالی است که کارخانه های فولاد ضد زنگ در سراسر اروپا تعطیل می شوند.

براساس گزارش های منتشر شده تا پایان ماه اوت (۹ شهریور) برخی تولیدکنندگان فولاد ضد زنگ در اروپا مجبور به کاهش تولید و یا حتی تعطیلی کارخانجات خود شده اند.

در شرایط کنونی که اروپا با بحران فاجعه بار انرژی دست و پنجه نرم می کند و بسیاری از اقتصاددانان نسبت به پیامدهای کمبود منابع انرژی در زمستان پیش رو هشدار داده اند و همین حالا هم قطع گاز از سوی روسیه خسارات بسیاری وارد کرده، تعطیلی کارخانه ها زنگ خطر را به صدا درآورده است.  

گفته می شود تاکنون نزدیک به سه میلیون تن از ظرفیت فولاد ضد زنگ اروپا در خطر بوده و با افزایش هزینه های انرژی، بسیاری از کارخانه ها قادر به ادامه تولید نیستند.  

اوایل ماه اوت، کارخانه “اپیرام” (Aperam) در شهر “خنک” (Genk) بلژیک تعطیل شد. بلافاصله پس از آن، این کارخانه تولید خود را در شهر “شاتله” (Chatelet) نیز کاهش داد. به تازگی شرکت اسپانیایی “آکرینوکس” (Acrinox) اعلام کرده که تولید خود را کاهش می دهد و حدود ۸۵ درصد از کارکنان خود را برای کار پاره وقت اختصاص می دهد. از این رو نگاه اروپا به سایر تولیدکنندگان بزرگ است که بسیاری از آنها نیز انگیزه چندانی برای تولید ندارند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.