معاون وزیر راه:۱۷ هزار وسیله حمل و نقل برای جابجایی زایران اربعین در کشور پیش‌بینی شد

شهریار افندی‌زاده روز یکشنبه در نشست خبری در پایانه مرزی شلمچه بیان کرد: با توجه به پیش بینی عبور پنج میلیون زایر اربعین از گذرگاه‌های مرزی، حدود چهار میلیون و ۷۵۰ هزار نفر از این افراد از وسایل حمل و نقل عمومی و از مسیر زمینی عازم عتبات عالیات خواهند شد.

وی افزود: مشکلی در تامین سوخت خودروهای جمعی به سمت پایانه‌های و گذرگاه‌های اربعین نیست و سهمیه مناسب سوخت برای خودروها در نظر گرفته شده است.

معاون حمل و نقل وزیر راه وشهرسازی بیان کرد: بر اساس پیش بینی انجام شده ۲۵۰ هزار نفر از زایران از مسیرهای هوایی و ریلی به عراق سفر خواهند کرد و در حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر نیز با استفاده از ناوگان اتوبوس به پایانه‌های مسافری و گذرگاه‌های اربعین منتقل خواهند شد.

وی افزود: استانداری‌های معین برای هماهنگی در تهیه اتوبوس‌ شرکت‌ها و سازمان‌های دولتی و خصوصی در حال برنامه ریزی هستند و در صورت نیاز از آنها کمک گرفته خواهد شد.

افندی‌زاده مهمترین گذرگاه‌های عبوز زایران اربعین حسینی را مهران، شلمچه و چذابه اعلام کرد و گفت: جابجایی مسافران در پایانه‌های کشور از ۱۱شهریور جاری با نرخ مصوب آغاز شده و تاکنون کمترین مشکلات را درجابجایی زایران داشته‌ایم.

وی فروش بلیت زایران اربعین را به صورت چارتری در بخش ریلی، هوایی و زمینی را ممنوع اعلام کرد و افزود:فروش بلیت هواپیما باید از طریق ایرلاین‌ها به صورت تک تک انجام شود ضمن اینکه تا دیروز با سه شرکت حمل و نقل زمینی که برخلاف مصوبه ستاد اربعین اقدام به فروش گروهی و دربستی بلیت کرده بودند برخورد قانونی انجام شده است.

بر اساس تقویم رسمی کشور ۲۶ شهریور برابر با ۲۰ صفر ۱۴۴۴ هجری شمشی اربعین حسینی است.

مرز بین‌المللی شلمچه در ۱۵ کیلومتری غرب خرمشهر و ۲۰ کیلومتری بصره عراق قرار دارد.

مرزهای شلمچه و چذابه ۲ گذرگاه تردد زائران اربعین حسینی در خوزستان هستند.

 

منبع: ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.