تکمیل نشدن تقاطع غیرهمسطح دانشگاه شهید چمران معضلی بزرگی برای اهواز است

سید محمد علی پورموسوی در نطق پیش از دستور هفتاد و سومین جلسه رسمی در صحن علنی شورای شهر کلانشهر اهواز، ادامه داد: انتظار می رود شهرداری اهواز و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ع) (پیمانکار پروژه)، مسایل این پل را خارج از قواعد اداری بررسی و برای سرعت بخشی به احداث این پل اقدام جهادی انجام شود.
وی گفت: همه اعضای این شورا متعهد هستند تا زمینه مادی و معنوی برای بهره برداری هر چه سریعتر از پل تقاطع غیرهمسطح دانشگاه شهید چمران اهواز را فراهم کنند.
پورموسوی در ادامه با تاکید بر استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود برای ایجاد رفاه در اهواز گفت: اربعین حسینی یکی از ظرفیت های مهم فرهنگی در خوزستان و اهواز است که متاسفانه این شهر به خوبی برای عبور زایران و استفاده فرهنگی مناسب از اربعین آماده نشده است.
وی اهواز را دروازه ورود تشییع به ایران دانست و ادامه داد: خوزستان که متبرک به خون پاک شهیدان است دارای ظرفیت های بزرگ فرهنگی در حوزه دفاع مقدس است که باید از این ظرفیت به خوبی استفاده شود.
رییس کمیسیون اقتصادی شهرداری اهواز با اشاره به در پیش بودن آغاز سال تحصیلی جدید گفت: سال تحصیلی جدید پس از ۲ سال آموزش غیرحضوری به صورت حضوری برگزار می‌شود که آمادگی مدیریت شهری برای این شرایط ضروری است.
پورموسوی افزود: بهسازی وضعیت آسفالت شهر، اصلاح پل‌های عابر پیاده، کنترل سرویس مدارس، توجه به نظافت خیابان‌ها و پسماند، سرعت بخشی به اتمام پل تقاطع غیرهمسطح دانشگاه شهید چمران از جمله موضوعاتی است که باید پیش از آغاز سال تحصیلی جدید با فوریت انجام شود.
وی ادامه داد: پل عابر پیاده روبه‌روی دانشگاه شهید چمران در هفته‌های اخیر حذف شده است که این موضوع موجب گلایه مسوولان دانشگاه شده که با توجه به در پیش بودن آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها نصب مجدد این پل باید در دستور کار قرار گیرد.
وی با اشاره به اجرای طرح‌های متعدد جمع آوری آب‌های سطحی در سطح شهر اهواز توسط سازمان آب و فاضلاب گفت: اقدامات آبفا برای جمع آوری آب های سطحی و احداث شبکه فاضلاب قابل تقدیر است ولی برخی از این اقدامات به هنگام و مناسب نیست.
وی بیان کرد: تکمیل شبکه فاضلاب بدون توجه به ترمیم و آسفالت نوار حفاری و یا اجرای بی کیفیت آسفالت ترمیمی موجب نارضایتی مردم شده است که انتظار می‌رود ضمن توجه به تکمیل شبکه فاضلاب و دفع آب‌های سطحی، نسبت به آسفالت نوارهای حفاری توجه جدی شود.
پورموسوی ادامه داد: نگرش جریانی به عزل و نصب مدیران در شهرداری، عقب ماندگی تاریخی اهواز، ضعف گردشگری، نبود انسجام مدیران خوزستان با مدیران شهری اهواز از جمله چالش‌های اهواز است.
منبع: ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.