استاندار خوزستان: نرخ رشد اقتصادی این استان دو برابر شد

صادق خلیلیان روز سه‌شنبه در نشست گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خوزستان که در سالن جلسات حوزه استاندار برگزار شد بیان کرد: ظرفیت خوزستان ایجاب می‌کند که نمایشگاه‌های مختلف فصلی، تجاری و….داشته باشد، بنابراین باید کارگروهی برای ساماندهی برگزاری نمایشگاه در اهواز تشکیل شود.

وی با اشاره به اهمیت بخش خصوصی در تولید ارزش افزوده و ثروت گفت: بخش خصوصی در تولید ثروت و ارزش افزوده نقش بسزایی دارد از این رو دارای اهمیت بسیاری است که باید از آن حمایت شود.

وی در خصوص تکمیل زنجیره ارزش افزوده ادامه داد: باید بر روی تکمیل زنجیره محصولات صادراتی از مرزهای خوزستان کار شود.

استاندار خوزستان با تاکید بر ضرورت هدفمندی تولید برای ارتقای صادرات افزود: تولید باید هدفمند انجام شود چرا که اگر می‌خواهیم محصولاتمان صادر شود باید استانداردهای لازم را رعایت کنیم.

وی بر استفاده از ظرفیت نمایشگاه‌ها در ایجاد مراودات تاکید کرد و گفت: در نمایشگاه ها باید مراودات لازم را انجام دهیم تا بتوانیم اثرگذاری لازم را در بحث صادرات داشته، و تولید را به بازار هدف پیوند دهیم.

استاندار خوزستان با اشاره به ویژگی‌های بازار داخلی برای استفاده مردم افزود: بازار داخلی باید استاندارد لازم را برای استفاده مردم داشته باشد، همچنین پیوند بازارهای داخلی و خارجی برقرار شود.

خلیلیان ادامه داد: ظرفیت صنایع پایین دستی در استان خوزستان وجود دارد و باید این موضوع را به فرصتی برای بخش های مختلف تبدیل کرد.

وی افزود: با استفاده از صنایعی که می‌توانند ضمن ایجاد ارزش افزوده بیشتر، زنجیره تولید و ارزش افزوده را توسط بخش خصوصی و حمایت دولت تکمیل کنند، می‌توانیم تولید و اشتغال بیشتری را برای استان خوزستان فراهم کنیم.

استاندار خوزستان ادامه داد: خوشبختانه با اقداماتی که در طول دولت سیزدهم صورت گرفت شاهد رونق اقتصادی استان هستیم.

 

ایجاد ۲۲ هزار شغل در پنج ماه

خلیلیان گفت: اشتغال استان خوزستان در پنج ماه نخست امسال از کل اشتغالی که پارسال در استان ایجاد شد، عبور کرده است.

استاندار خوزستان به میزان اشتغالزایی در پنج سال نخست امسال اشاره کرد و افزود: پارسال در مجموع ٢٢ هزار شغل در خوزستان ایجاد شد درحالی که اکنون از ٢۵ هزار شغل عبور کرده‌ایم.

در این نشست مسایل مرتبط با توسعه تجارت، تولید، کشاورزی و صنعت مطرح شد؛ ایجاد ارزش افزوده بیشتر از طریق پیوند تولید و صادرات یکی دیگر از مباحث مطرح شده در این نشست بود.

منبع: ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.