اعلام محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های ترافیکی در محورهای منتهی به مرزهای اربعین

سرهنگ احمد شیرانی به تشریح محدودیت‌های ترافیکی در نظر گرفته شده در محورهای منتهی در پایانه‌های مرزی پرداخت و گفت:‌این محدودیت‌ها شامل چند دسته بوده و وسایل نقلیه شخصی، باری و … را در بر می‌گیرد.

وی در تشریح محدودیت‌های موقت وسایل نقلیه باری در ایام اربعین حسینی در استان خوزستان و چهارمحال و بختیاری اظهارکرد: تردد تمامی کامیون‌ها و تریلرها از ساعت هفت صبح روز جمعه ۱۱ شهریورماه تا ساعت ۲۴ روز پنجشنبه ۳۱ شهریورماه در محور اهواز – خرمشهر و مسیر مخالف ممنوع است. همچنین خودروهایی که قصد رفتن به خرمشهر را دارند می‌تواننـد از مسیر اهواز – آبادان ـ خرمشهر و بالعکس تردد کنند. تردد کلیه اتوبوس‌ها نیز از ساعت هفت صبح روز سه شنبه ۱۵ شهریورماه تا ساعت هفت صبح روز جمعه اول مهرماه در محور هفتگل،  باغملک، ایذه، دهدز – شهرکرد و بالعکس ممنوع است و مسیر اهواز ـ اندیمشک – خرم آباد، الیگودرز – اصفهان – شهرکرد و بالعکس نیز به‌عنوان مسیر جایگزین انتخاب شده است.

وی درباره محدودیت‌ها در نظر گرفته شده در محورهای استان ایلام نیز گفت: تردد تمامی تریلرها، کامیون‌ها و کامیونت‌ها به استثنای حاملان مواد سوختی و فاسدشدنی از ساعت هفت صبح روز سـه‌شـنـبـه ۱۵ شهریورماه تا ساعت هفت صبح روز جمعه اول مهرماه از محورهای منتهی به دهلران، مهران، حمیـل، ایـلام، قلاجـه – ایلام، ایلام – ملکشاهی – مهران و ایلام – مهران ممنوع است. همچنین تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت شش صبح روز جمعه ۱۸ شهریورماه تا ساعت ۱۳ روز دوشنبه ۲۱ شهریورماه از مهران به سمت ایلام ممنوع خواهد بود و در صورت اعلام مأمورین پلیس راه در محل، تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت هشت صبح روز جمعـه ۱۸ شهریورماه تا ساعت ۱۳ روز دوشنبه ۲۱ شهریورماه از ایلام به سمت مهران یک‌طرفه خواهد بود و مسیر جایگزین به سمت ایلام، محور مهران ـ ملکشاهی – ایلام خواهد بود.

شیرانی افزود: تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۳ روز پنجشنبه ۲۴ شهریورماه تا ساعت هفت صبح روز یکشنبه ۲۷ شهریور ماه از ایلام به سمت مهران ممنوع است و در صورت اعلام مأموران پلیس راه در محل، تردد انواع وسائل نقلیه از ساعت ۱۵ روز پنجشنبه ۲۴ شهریورماه تا ساعت هفت صبح روز یکشنبه ۲۷ شهریورماه از مهران به سمت ایلام بـه صـورت یک طرفه انجام خواهد شد. مسیر جایگزین به سمت مهران محور ایلام – ملکشاهی – مهران است.

وی در ادامه با بیان دیگر محدودیت‌های موقت ترافیکی تصریح کرد: تردد کلیه تریلرها ،کامیون‌ها و کامیونت‌ها به استثنای حاملان مواد سوختی و فاسدشدنی از ساعت هفت روز سه شنبه ۱۵ شهریورماه تا ساعت هفت صبح روز جمعه اول مهرماه از محورکوهدشت – پلدختر، اسلام آباد و بالعکس ممنوع است. همچنین تمامی ناوگان مسافری شامل اتوبوس، مینی‌بوس و سواری کرایه از ساعت هفت صبح روز سه‌شنبه ۱۵ شهریورماه تا ساعت هفت روز جمعه اول مهرماه از محور خرم آباد،ـ کوهدشت – پلدختر و بالعکس اجازه تردد نخواهند داشت و باید از مسیر جایگزین آزادراه خرم آباد – پل زال استفاده کنند.

شیرانی درباره محدودیت‌های ترافیکی در استان کرمانشاه نیز گفت: تردد تمامی تریلرها ، کامیون‌ها و کامیونت‌ها به استثنای حاملان مواد سوختی و فاسدشدنی از ساعت هفت صبح روز سـه‌شـنـبـه ۱۵ شهریورماه تا ساعت هفت صبح روز جمعه اول مهرماه ازجاده‌های اسلام آباد غرب – پلدختر، حمیـل – سرابله، اسلام آباد – قصر شیرین و بالعکس ممنوع است. همچنین کلیه تریلرها، کامیون‌ها و کامیونت‌ها به استثنای حاملان مواد سوختی و فاسدشدنی از ساعت هفت صبح روز سـه‌شـنـبـه ۱۵ شهریورماه تا ساعت هفت روز جمعه اول مهرماه نمی‌توانند از محور کمربندی سرپل‌ذهاب به قصر شیرین تردد کنند و ملزم به استفاده از مسیر محور قدیم سرپل‌ذهاب به قصر شیرین (قره بلاغ) به عنوان محور جایگزین هستند.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا با بیان محدودیت‌های تردد خودروهای ترانزیتی اظهارکرد: خودروهای ترانزیت و کامیون‌های حامل بارهای صادراتی و وارداتی از ساعت هفت روز سه‌شنبه ۱۵ شهریورماه تا ساعت هفت روز جمعه اول مهرماه اجازه تردد در محورهای منتهی به مرزهای درگیر طرح اربعین را برابر مصوبات جلسه کمیته هماهنگی اجرای طرح های ویژه ترافیکی نخواهند داشت.

شیرانی تاکید کرد:‌ در صورت بروز مشکلات ترافیکی در استان‌های درگیر مراسم اربعین و بر اساس تدابیر ابلاغ‌شده، محدودیت تردد برای خودروهای باری حامل موادسوختی و فاسدشدنی نیز اعمال خواهد شد.

وی ادامه داد: علاوه بر محدودیت‌های پیش‌بینی شده در محورهای منتهی به مرزهای درگیر طرح اربعین، در صورت افزایش حجم تردد و عدم گنجایش سطح راه و برای تخلیه بار ترافیکی محدودیت‌هایی به صورت روزانه و مقطعی برای انواع خودروها در این محورها اعمال خواهد شد. همچنین مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا با شماره تلفن ١٢٠ و ٨٨٢۵۵۵۵۵ در همه ساعات شبانه‌روز پاسخگوی مردم برای تشریح وضعیت راه‌های کشور و امدادرسانی در حوادث احتمالی رخ داده برای هموطنان است.

 

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.