مسئولان در قیمت‌گذاری مرغ، با کشتارگاه‌ها کاری ندارند!

سید اصغر حسینی بهارانچی با اشاره به افزایش یک درصدی قیمت مرغ در بازار اهواز، اظهار کرد: قیمت مصوب هرکیلوگرم مرغ برای مصرف کننده از اردیبهشت ماه ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان است که براین اساس، مرغ را باید با قیمت ۵۴ هزار و ۴۰۰ تومان به مرغ فروشان عرضه کنند و آن‌ها نیز مرغ را به قیمت ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان به مردم بفروشند؛ یعنی باید ۵ هزار و ۴۰۰ تومان به عنوان سود بر قیمت مرغ افزوده شود.

وی ادامه داد: این قیمت گذاری با مشکل مواجه شده و در حال حاضر هنوز حل نشده و موجب شده است فروشندگان هر کیلوگرم مرغ را با قیمت ۵۹ هزار تومان از کشتارگاه بخرند و با ترس و لرز ۳ هزار تومان به عنوان سود به قیمت مرغ اضافه کنند. در این زمینه مسئولان با کشتارگاه‌ها، کاری ندارند و تنها به مرغ فروشان گیر می‌دهند.

رییس اتحادیه فروشندگان گوشت و مرغ اهواز با بیان اینکه در حال حاضر کمبود مرغ در بازار وجود ندارد، تصریح کرد: در حال حاضر با کمبود جوجه‌ریزی مواجه هستیم و جوجه‌ریزی در استان نسبت به ماه‌های اول سال ۵۰ تا ۶۰ درصد کاهش یافته اما بازار هنوز کمبود مرغ را نشان نداده است و در آینده این مشکل وجود خواهد داشت.

بهارانچی با اشاره به اینکه وضعیت تقاضا و خرید مردم در حال حاضر نرمال است، عنوان کرد: در اربعین حسینی تقاضا و خرید مرغ بیشتر خواهد شد که این موضوع ممکن است مشکلاتی را در بحث میزان مرغ در بازار و قیمت آن به وجود آورد.

وی در خصوص قیمت فرآورده‌های دامی، افزود: اخیرا اعلام کردند که صادرات دام آزاد شده است. با وجود اینکه تاکنون دامی از اهواز صادر نشده است اما این موضوع، قیمت دام را خود به خود بسیار افزایش داده است.

رییس اتحادیه فروشندگان گوشت و مرغ اهواز در خصوص قیمت گوشت تصریح کرد: در حال حاضر قیمت گوشت رو به افزایش است و آن را ۲۰ تا ۳۰ هزار تومان بیشتر از قیمت مصوب سال گذشته که ۱۵۰ هزار تومان است به فروش می‌رسانند.

بهارانچی در خصوص قیمت تخم مرغ در بازار اهواز گفت: در حال حاضر کمبود تخم مرغ در بازار وجود ندارد و شانه‌ای ۸۰ تا ۹۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

 

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.