معاون اول رییس جمهور:حجم زایران اربعین متناسب با زیرساخت‌های عراق نیست

محمد مخبر دزفولی عصر پنجشنبه در حاشیه بازدید از شلمچه در گفت‌وگو با خبرنگاران بیان کرد:خوشبختانه در پایانه‌های مرزی خسروی، مهران، چذابه و شلمچه امکانات خوبی برای زایران پیش بینی شده و قرار شد که برای جابه جایی زایران اربعین ، به عراق کمک شود.

وی به گفت‌وگوی خود با نخست وزیر عراق در خصوص تسهیل در عبور زایران اربعین اشاره کرد و افزود: در این گفت‌وگوی تلفنی برخی از مشکلات و مسایلی که معمولا موجب معطلی می‌شود را برطرف کردیم.

مخبر گفت: تقریبا کنترل پاسپورت در شلمچه در چند ثانیه انجام می‌شود که  قبلا این کار مدت زمان بیشتری را می‌برد؛ حرکت بسیار خوبی در شلمچه انجام شده است و امروز که روز به نسبت شلوغی بود، عبور زایران اربعین بدون مشکل در حال انجام است.

وی با اشاره به معطلی زایران در مرز عراق به دلیل نبود وسیله نقلیه برای انتقال تا شهرهای مقدس عراق بیان کرد: با هماهنگی‌هایی که شده در حال دریافت مجوز برای رفتن اتوبوس از ایران برای جابجایی زایران هستیم، ضمن اینکه برای انتقال آب مورد نیاز زایران نیز برنامه ریزی شده است.

معاون اول رییس جمهور گفت: مردم باید برنامه سفر خود را در عراق تنظیم کنند و عزیزانی که قصد تشرف دارند برگشت خود را تنظیم و نباید زیاد در کشور عراق متوقف شوند و امیدوارم مردم مدیریت زمان کنند.

وی با اشاره به نگرانی رییس جمهور در خصوص خدمت رسانی مطلوب به زایران اربعین ادامه داد: دولت در دیپلماسی با عراق و مذاکره با آنها در این زمینه، تمام تلاش خود را به کار بسته است.

مخبر دزفولی با اشاره به افزایش ظرفیت جابجایی زایران از طریق فرودگاه‌ها افزود: سهمیه‌بندی مرزها برداشته شده است و هواپیمای آب‌پاش نیز برای استفاده در مواقع اضطرای آماده شده است.

وی بیان کرد: مشکل زایران خارجی اربعین از طریق ایران نیز در گفت‌وگو با الکاظمی نخست وزیر عراق برطرف شده است.

این دومین سفر معاون اول رییس جمهور برای پیگیری مشکلات زایران اربعین به شلمچه است.

بر اساس تقویم رسمی کشور ۲۶ شهریور برابر با ۲۰ صفر ۱۴۴۴ هجری شمشی اربعین حسینی است.

مرز بین‌المللی شلمچه در ۱۵ کیلومتری غرب خرمشهر و ۲۰ کیلومتری بصره عراق قرار دارد.

پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه ۲ گذرگاه تردد زایران اربعین حسینی در خوزستان هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.