بازیگر «گاندو»: تلویزیون باید به خواست مخاطبانش احترام بگذارد

حسن اسدی در گفت وگو با خبرنگار سینمایی ایرنا در پاسخ به این پرسش که چرا سریال های تلویزیونی (بر اساس اعلام رسمی سازمان صدا و سیما) با پایین ترین اقبال از سوی مخاطبان مواجه هستند، بیان کرد: تصورم بر این است که محتوای سریال هایی که در تلویزیون ساخته می شوند بسیار عالی است یعنی تولیداتی با مضامین و پیام های اخلاقی بسیار خوب تولید می شوند اما گاهی فراموش می کنیم که پیام خوب باید در قالب خاص ارائه شود و علائق و سلایق مخاطب در آن متجلی باشد.

وی تاکید کرد: البته در جریان هستم که سالهاست تلویزیون در صدد مخاطب شناسی، رده بندی سنی و کارهایی از این دست بوده اما در واقع اساسی ترین مطلب این است که اگر ما بهترین پیام ها را در قالبی خوب و مطابق با سلایق مخاطبانمان بیان نکنیم اثرگذاری محکم و متقنی به دست نخواهیم آورد.  

بازیگر فیلم سینمایی هویت (ابراهیم حاتمی کیا ۱۳۶۴) در توضیح نیاز تلویزیون به توجه به طیف گسترده مخاطبان، اظهار داشت: تنوع مخاطبان به لحاظ تفکرات متنوعی که دارند، بسیار گسترده است و این یکی از موضوعاتی است که تلویزیون باید به آن توجه کند. همچنان که تلویزیون در گذشته کارهای خوب زیادی داشته که اصول آن به درستی رعایت شده و بر این اساس تولید آنها ادامه پیدا کرده یا در قالبی دیگر ساخته شده‌اند.

اسدی یادآور شد: به رغم این همه شاعری که وجود دارد چرا تنها معدود شاعرانی داریم که می گوییم شعرشان برای همه زمان هاست؟ چرا مثلا شعر حافظ برای همه زمان ها به درد می خورد و در طی قرن ها همواره در کنار قرآن یک جلد حافظ بوده است یا دیوان های سعدی و مولانا.

وی افزود: دلیلش این است که این شاعران ضمن این که حرف های خوب زده اند شیوه هایی که برای بیان انتخاب کرده اند (ذاتی آنان بوده است یا هرچه که بوده) بسیار دلنشین هستند.

بازیگر سریال تلویزیونی خط قرمز (قاسم جعفری ۱۳۸۰) با اشاره به روزهای درخشان صدا و سیما در تولید آثار نمایشی عنوان کرد: در برهه هایی اگر تلویزیون قالب بیانی خود را درست انتخاب کرده، مخاطبانش هم افزایش یافته است.

این هنرپیشه ادامه داد: مثلا سریال هایی را داشتیم که برای ۲۰ یا ۲۵ سال پیش هست و هنوز وقتی پخش می شود. مخاطبان تماشایشان می کنند. در حقیقت سریال خوب باید همین باشد یعنی تولیدی که  مخاطب دوباره هم دلش بخواهد آن را ببیند نه این که تا شروع و پخش شد حوصله اش سر برود و کانال را عوض کند.

وی افزود: رسانه ای مانند تلویزیون که مخاطبانی ملی دارد باید به خواست آنان احترام بگذارد؛ حساب تلویزیون از سینما جداست. مخاطب سینما بلیت می گیرد از وقت و پولش می گذرد و برای تماشای یک اثر مشخص دست به انتخاب می زند اما تلویزیون به راحتی برای همه قشر و سنین در دسترس است.

بازیگر سریال تلویزیونی گاندو۲ (جواد افشار ۱۴۰۰) در توضیح مشغولیت این روزهای خود گفت: این روزها مشغول بازی در سریالی به اسم کمند در کاشان هستم؛ سریالی که موضوعش مباحث مبتلابه اجتماعی است.

این بازیگر که پیشینه سینمایی قدیمی تری در مقایسه با تلویزیون دارد در پاسخ به این پرسش که چرا سالهاست در سینما به نقش آفرینی نپرداخته، گفت: این را باید از فیلمسازان پرسید؛ سینما چون به گیشه بستگی دارد اقبال نسبت به هنرپیشگانی دارد که فروش را به همراه داشته باشند و مردم به خاطر آنان به سینما بروند.

وی افزود: این صورت خوب و مثبت اندیشانه این داستان است و شاید برداشت منفی دیگر این باشد که سینما در دست عده ای هست که آدم های خودشان یا کسانی که دوست دارند را می آورند.

بازیگر مجموعه تلویزیونی مسافری از هند (قاسم جعفری ۱۳۸۱) تصریح کرد: زمانی هست که می گویند شما را فراموش کرده اند و شما باید تلاش کنید که فراموش نشوید اما من که دائما مشغول کار در سریال یا تله فیلمی هستم یا در فضای مجازی حضور نسبی دارم طبیعی است که چیزی به اسم فراموش شدن شامل حالم نمی شود.

به گزارش ایرنا، حسن اسدی (متولد ۱۳۴۱) در تربت حیدریه، فارغ التحصیل لیسانس رشته موسیقی از دانشگاه هنر است؛ اسدی ورود به دنیای هنر را با تئاتر شروع کرد و در سال ۱۳۶۵ وقتی ۲۴ ساله بود با فیلم سینمایی هویت به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا جلوی دوربین رفت.

شروع دیده شدن اسدی از سریال همسفر سال ۷۹ شروع شد و با سریال خط قرمز در سال ۸۰ به اوج رسید؛ البته شهرت اصلی او با سریال مسافری از هند در سال ۱۳۸۱ رقم خورد.

بازی در سریال فقط بخاطر تو در سال ۸۲، غریبانه در سال ۸۳، پول کثیف و جابر بن حیان در سال ۸۵، همه چیز آنجاست در سال ۹۳ و از یادها رفته در سال ۹۶ از موفق ترین کارهای اسدی در مقام بازیگر تلویزیونی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.