اختصاصی ایرنا؛ فیلم سینمایی امام حسین(ع) ساخته می‌شود

محسن علی اکبری در گفت‌وگو با خبرنگار سینمایی ایرنا با اعلام خبر تولید فیلمی تاریخی با محوریت قیام عاشورا، اظهار داشت: برای اولین بار و به دلیل این که نزدیک به اربعین و قیام سیدالشهدا هستیم این خبر را اعلام می‌کنیم که به زودی یک فیلم سینمایی با موضوع قیام امام حسین (ع) آغاز خواهیم کرد.

وی افزود: این موضوع با دستور مستقیم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شروع شده و پیگیری می شود.

اختصاصی ایرنا؛ فیلم سینمایی امام حسین(ع) ساخته می‌شود

علی اکبری در پاسخ به این پرسش که سازنده این اثر چه کسی خواهد بود، اظهار داشت: کارگردان این اثر شهریار بحرانی است که پیش از این کارهایی چون مریم مقدس و ملک سلیمان را با همکاری با او داشتیم که در این عرصه تجربه تولید فیلم هم داشته است.

وی افزود: انشالله مراحل مختلف پیش تولید ظرف شش ماه آینده به اتمام می رسد و امیدواریم بتوانیم در اوایل سال آینده مراحل ابتدایی تولید این فیلم را آغزا کنیم.

تهیه کننده سریال اصحاب کهف یا مردان آنجلس (فرج‌الله سلحشور ۱۳۷۶) تصریح کرد: ۳۰ سال است که از تولید سینمایی روز واقعه (شهرام اسدی ۱۳۷۱) می‌گذرد و پیش از آن در سال ۱۳۶۱ فیلم سینمایی سفیر (فریبرز صالح) را داشتیم و در طی این سه دهه  فیلمی با موضوع امام حسین (ع) نداشته‌ایم.

وی در پاسخ به این پرسش که سرمایه این فیلم را از چه محلی تهیه خواهد شد، گفت: سرمایه گذار اصلی این کار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و البته نهادهای دیگری هم اعلام آمادگی کرده اند ولی هنوز به قرارداد نرسیده است.

تهیه کننده مجموعه تلویزیونی مریم مقدس (شهریار بحرانی ۱۳۷۹) ادامه داد: در جلسه ای که همراه با شهریار بحرانی با جناب علیرضا زاکانی شهردار تهران داشتیم با توجه به توضیحاتی که ما دادیم و روحیاتی که ایشان دارند (از بچه های جنگ و جانباز و علاقمند به این کار هستند)، پذیرفتند که در این کار مشارکت داشته باشند و امیدواریم با موافقت شورای شهر بتوانیم برای تولید این فیلم به صورت مشترک در خدمت شهرداری تهران باشیم.

علی اکبری در توضیح زمان بندی تولید این فیلم تصریح کرد: امیدوارم بتوانیم پس از ۳۰ سال فیلمی که درخور شخصیت امام حسین (ع) است را تولید کنیم و آن را به جشنواره فیلم فجر سال آینده برسانیم.

وی در پاسخ به این پرسش که نویسنده اثر چه کسی خواهد بود، بیان کرد: نویسنده کار داوود میرباقری است که در حال آماده سازی متن این فیلم است و حداکثر تا پایان ماه صفر آن را به پایان می رسانند.

تهیه کننده فیلم سینمایی همیشه پای یک زن در میان است (کمال تبریزی ۱۳۸۶) در مورد تهیه کنندگی کار توضیح داد: پروانه ساخت به اسم بنده است و آن را گرفته ایم. سیناپس کار آماده است و بر اساس این سیناپس درحال دیدن لوکیشن ها هستیم.

وی افزود: مقدمات پیش تولید را طی می کنیم تا عوامل را انتخاب کنیم. می خواهیم پیش تولیدمان را در همین اربیعن و پیش از ماه صفر شروع کنیم.

تهیه کننده فیلم سینمایی بلمی به سوی ساحل  (رسول ملاقلی پور ۱۳۶۴) در پاسخ به این پرسش که محل تولید این فیلم قرار است در کجا باشد، گفت: بخشی از این کار یعنی قسمت های خارجی در منطقه بافق یزد فیلمبرداری می شود که هم نخلستان دارد و هم کویر و منطقه خاکی و بخش دکورهایمان عمدتا در شهرک غزالی است و بخشی از کار در شهرک دفاع مقدس خواهد بود.

علی اکبری یادآور شد: تا ۶ ماه آینده دکورهایمان آماده می شوند.

این تهیه کننده سینما در پاسخ به این پرسش که بازیگران اثر چه کسانی هستند، ابراز داشت: این کار ۴ بازیگر اصلی دارد که حتما باید ستاره باشند و نزدیک به ۶۰ نفر بازیگر در فیلمنامه هست که دیالوگ دارند و آنان از بین بازیگران خوب سینما و تئاتر انتخاب خواهند شد.

وی افزود: ضمن این که با توجه به سیاق پیشین کارهایمان (در اصحاب کهف مهتاب کرامتی معرفی شد و در مریم مقدس شبنم قلی خانی) امیدواریم که در این اثر هم بتوانیم چند چهره جوان را که مشتاق هستند و تحصیلات این حوزه را دارا هستند، معرفی کنیم.

تهیه کننده فیلم سینمایی به خاطرهانیه (کیومرث پوراحمد ۱۳۷۳) گفت: هنوز اسم فیلم مشخص نیست و منتظریم تا بر اساس فیلمنامه عنوان آن را مشخص کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.