استقبال جاماندگان اربعین در تهران از کاروان «آیینه‌داران آفتاب»

به گزارش ایرنا از اداره‌کل هنرهای نمایشی، پیاده‌روی جاماندگان حسینی با علمداری هنرمندان آیینی و با اجرای آیین عزاداری گیل و دیلم به کارگردانی بهمن صدق‌حسنی و شروه خوانی از میدان امام حسین(ع) به سمت حرم عبدالعظیم حسنی(ع) آغاز شد.

۱۲ گروه نمایشی در بخش‌های مختلف شامل تعزیه، نمایش‌های خیابانی، آیین‌های عاشورایی مناطق مختلف کشور در این مراسم به اجرای برنامه پرداختند.

استقبال جاماندگان اربعین در تهران از کاروان «آیینه‌داران آفتاب»

کاروان هنرهای نمایشی آیینه‌داران آفتاب که با استقبال بسیار گسترده مردم و اجرای روایت‌گری، نقالی و پرده‌خوانی به سرپرستی مرشد محسن میرزاعلی درمیدان امام حسین(ع)، آیین شروه‌خوانی، اجرای نمادین کاروان اسرای کربلا، نمایش اشک و مشک در فواصل مختلف مسیر میزبان مخاطبان بود.

هنرمندان حاضر در کاروان هنرهای نمایشی آیینه‌داران آفتاب فعالیت خود را از ۶ صبح امروز آغاز کردند و این اجراها تا اذان ظهر روز اربعین حسینی ادامه داشت.

استقبال جاماندگان اربعین در تهران از کاروان «آیینه‌داران آفتاب»

کاروان «آیینه داران‌آفتاب» با همکاری اداره کل هنرهای نمایشی و ستاد برگزاری اربعین سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران صبح امروز ۲۶ شهریور همزمان با اربعین حسینی پس از اقامه نماز صبح و قرائت زیارت عاشورا فعالیت خود را با حضور کاظم نظری مدیرکل هنرهای نمایشی، علیرضا فاطمیان پور معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، اسرافیل فرج‌اللهی مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی، امیرحسین سمیعی معاون هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری و جمعی از هنرمندان از میدان آیینی امام حسین(ع) آغاز کرد.

استقبال جاماندگان اربعین در تهران از کاروان «آیینه‌داران آفتاب»

به گزارش ایرنا، بیش از ۱۰ سال از نخستین پیاده روی اربعین حسینی(ع) که با حضور تعدادی از جوانان مسجدی از مسیر میدان امام حسین(ع) تهران تا حرم عبدالعظیم(ع) ثبت شد، می‌گذرد و امسال، پس از ۲ سال شیوع بیماری کرونا با محدودیت‌های طاقت فرسا و دل نگرانی‌های همراه آن، بار دیگر بناست این مسیر مملو از دلدادگانی شود که قدم هایشان از تهران تا ری ثبت می شود اما دلشان در بین الحرمین پر می کشد.

پیاده‌روی اربعین حسینی در شهر تهران از ساعت ۷ صبح از میدان امام حسین(ع) به سمت حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) آغاز و تا اذان مغرب ادامه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.