مبحث اکتشاف توجه بیش‌تری را می‌طلبد

 مصطفی طاهری رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفت‌وگویی با اشاره به اینکه اصلاح قانون معادن تکمیل و بازنگری‌های لازم صورت گرفته است، گفت: این موضوع طی هفته‌های آتی در صحن علنی مجلس بررسی می‌شود.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به موارد مرتبط با بخش معادن، افزود: مبحث اکتشاف در معادن اولویت است که متمرکز شدن بیش از پیش را می‌طلبد.

وی با بیان اینکه استعلام برای بهره برداری یکی از مسائل موجود در بخش معدن است که معادن در این موضوع با آسیب جدی مواجه هستند، ادامه داد: در همین راستا تعیین چارچوبی مشخص برای این موضوع باید در دستور کار قرار گیرد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم لزوم بازنگری در قوانین نظارتی در بخش معدن را مهم تلقی کرد و اضافه کرد: هم اکنون بدهی حقوق دولتی معادن بزرگ بالغ بر ۲۴ هزار میلیارد تومان است که جریمه یک درصدی نیز افراد را ملزم به پرداخت نمی‌کند، قوانین و جریمه‌ها در این زمینه باید اصلاح شود.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس از سامانه‌ای شدن حقوق دولتی معادن خبر داد و تصریح کرد: طی ماه‌های آتی پروسه مربوط به حقوق دولتی به صورت هوشمند و سامانه‌ای اعمال خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.