پیگیری‌های خبرنگار ایرنا به نتیجه رسید؛ مفصل پای مصنوعی جانباز معترض تعویض شد

به گزارش خبرنگار ایرنا ایثار و شهادت ایرنا، این نشست که با حضور دکتر محمد علی عامریان مدیر مرکز ارتز و پروتز کوثر، سید محمد رحیمیان نماینده حراست، رضا کبیری معاون فنی مرکز کوثر، محسن پروا نماینده پزشک ارتوپد برگزار شد مفصل ۳R۸۰ نصب شده بر روی پای رئیسی عودت شد و سپس یک دستگاه مفصل ۳R۸۰ اتوبوک جدید براساس تائیدیه شماره ۱۲۹۵ بر روی پای این جانباز نصب شد.

در این نشست مقرر شد ظرف یک ماه آینده یک عدد پنجه سولئوس ۲۷R  برای این جانباز تهیه و به وی تحویل داده شود.

همچنین طی تماس تلفنی که با دکتر عباسپور جراح ارتوپد این رئیسی گرفته شد وی توضیح داد: اکنون به علت پوکی استخوان امکان نصب مفصل چرخان برای این جانباز وجود ندارد، پس از گذشت ۲ سال درمان پوکی استخوان دوباره تست تراکم استخوان از وی گرفته می شود و براساس نظر پزشک در مورد نصب مفصل چرخان تصمیم گیری می شود.

پیگیری‌های خبرنگار ایرنا به نتیجه رسید؛ مفصل پای مصنوعی جانباز معترض تعویض شد

رضا کبیری معاون فنی مرکز ارتز و پروتز کوثر نیز در این جلسه با بیان اینکه پنجه پای این جانباز تا یکماه آینده آماده می شود، گفت: پنجه ها براساس سایز پا، سمت قطع شده و وزن بیمار که نشان دهنده تحمل پنجه است ساخته می شود.

پیگیری‌های خبرنگار ایرنا به نتیجه رسید؛ مفصل پای مصنوعی جانباز معترض تعویض شد

 آذرماه سال گذشته اولین عمل جراحی کاشت ایمپلنت در داخل استخوان بر روی یک جانباز دفاع مقدس به صورت داوطلبانه انجام می‌گیرد، فرایندی که به گفته این بیمار درست پیش نرفته و در صحت و سقم اقلام مورد استفاده در آن شک و شبهه وجود دارد؛ این مساله از سوی خبرگزاری ایرنا مورد پیگیری قرار گرفت.

سلیمان رئیسی یکی از جانبازان ۷۰ درصد دفاع مقدس خوزستانی است که به مدت ۳۵ سال دچار قطع عضو بالای زانو بود و در این سال‌ها درد ناشی از استفاده پروتزهای مختلف را تحمل کرد. این جانباز برای انجام اولین عمل جراحی کاشت ایمپلنت در داخل استخوان داوطلب شد و پس از بررسی وضعیت استخوان، ۱۷ آذر سال گذشته در شهر رشت تحت عمل قرار گرفت و ایمپلنت داخل استخوان پای او کاشته شد. اما به نظر می رسد رضایت این جانباز دفاع مقدس حاصل نشده است.

رئیسی نسبت به صحت اقلام استفاده شده در جراحی پایش اعتراضاتی به نهادهای مربوطه مطرح کرده که این موضوع از سوی ایرنا مورد پیگیری قرار گرفت که متولیان ذی ربط اعلام کردند اقلام به کار رفته استاندارد و سالم بوده است با این وجود امروز مفصل پای وی با یک مفصل نو تعویض شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.