گره کور پروژه میدان دانشگاه اهواز کی باز می‌شود؟

پرویز حسینی با اشاره به علت فعال نشدن یک لاین پروژه میدان شهید دانشگاه شهید چمران که پیش از این وعده داده شده بود، اظهار کرد: مقرر بود یک مسیر این پروژه تا اواخر شهریورماه راه‌اندازی شود و تنها رمپ آن باقی مانده بود اما تاخیر در اجرای رمپ ورودی، موجب عقب‌ماندگی در کار شده است.

وی افزود: تاخیر شرکت آبفا در جابه‌جایی خط فاضلاب و آب شرکت و ورود شرکت گاز به جابه‌جایی خط گاز موجب شد بخشی از کار در این زمینه لنگ و اجرای دیواره و رمپ ورودی دچار عقب‌ماندگی شود.

معاون فنی و عمرانی شهرداری اهواز گفت: علاوه بر این، همچنان هر چند وقت خط آب شرکت آبفا دچار شکستگی می‌شود و تمام این محدوده را آب می‌گیرد و با وجود مکاتبات و درخواست‌های زیاد برای رفع این مشکل، اقدامی در این خصوص انجام نشده است.

حسینی بیان کرد: هر چند شهرداری در پرداخت تعهدات مالی به قرارگاه خاتم الانبیاء که پیمانکار پروژه تقاطع میدان دانشگاه است، تاخیر داشت اما با توجه به اینکه انتظار می‌رفت قرارگاه خاتم الانبیاء کمک حال اهواز باشد این قرلرگاه کم‌لطفی کرد؛ قرارگاه خاتم باید حداقل مسیر مستقیم این پروژه را راه‌اندازی می‌کرد تا مشکل ترافیک رفع می‌شد.

وی افزود: همه این عوامل دست به دست هم داد تا فعال شدن یک لاین این پروژه طبق وعده داده شده انجام نشود.

معاون فنی و عمرانی شهرداری اهواز عنوان کرد: بر اساس آخرین توافق انجام شده با قرارگاه خاتم الانبیاء، ۲۰ مهرماه لاین نخست این پروژه به شهرداری تحویل داده می‌شود تا کار آسفالت و روشنایی آن انجام و قبل از پایان مهرماه راه‌اندازی شود.

حسینی بیان کرد: با توجه به در پیش بودن اول مهرماه و بازگشایی مدارس و دانشگاه و به منظور کاهش ترافیک، یک مسیر در درون کارگاه پروژه میدان دانشگاه ایجاد شده تا تردد خودروها از مسیر پل پنجم تا تقاطع دانشگاه شهید چمران تسهیل شود.

وی افزود: همه تلاش بر این است که تا قبل از فرارسیدن مهرماه نصب قطعات در مسیر خروجی پل انجام شود تا فعالیت جرثقیل در این محدوده مانع ترافیکی نباشد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری اهواز با اشاره به وضعیت ترافیک در اوایل مهرماه گفت: بخشی از ترافیک اهواز به دلیل بسته بودن پل ششم است که وعده داده بودیم تا نیمه مهرماه عملیات تعمیرات پل به پایان برسد اما با اقدامات انجام شده تا قبل از مهرماه بازگشایی می‌شود.

حسینی با بیان اینکه همه تلاش بر این است که پروژه‌ها طبق وعده‌ای که به مردم داده می‌شود، به بهره‌برداری برسند، عنوان کرد: مسیر ۳۰۰ L تقاطع چند سطحی شهید کجباف (میدان شهید بندر) نیز بر اساس وعده داده شده به بهره‌برداری رسید. در مدت ۴۰ روز با ایجاد یک کیلومتر جاده در بلوار ساحلی غربی در محدوده پارک قوری تا پل پنجم نیز بخشی از ترافیک مدیریت شد.

وی افزود: بنابراین تلاش برای بهبود شرایط در حال انجام است اما زمانی که مشکلات در بخش‌های آب و فاضلاب ایجاد می‌شود و با کم لطفی پیمانکار پروژه در کنار مسائل مالی، کار از دست معاونت فنی شهرداری خارج می‌شود.

 

 

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.