عضو خبرگان رهبری: هزینه صنعت نفت در خوزستان، سرمایه‌گذاری است

آیت‌اله عباس کعبی یکی از نمایندگان مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، در دیدار محسن خجسته مهر با وی که روز دوشنبه در مدرسه علمیه امام حسین(ع) اهواز برگزار شد افزود:خدمات مناطق نفتخیز، شرکت نفت و گاز اروندان، و شرکت ملی حفاری در قالب مسوولیت‌های اجتماعی، هزینه نیست و نوعی سرمایه گذاری است که علاوه بر نتیجه ملی و استانی، باعث ثمراتی برای خود صنعت در آینده نزدیک خواهد بود.

وی ادامه داد: هرچند پرداختن به موضوع مسوولیت‌های اجتماعی توسط صنعت نفت مهم است اما در کنار آن، هدایت و استفاده حداکثری و صحیح از این هزینه‌ها در جهت رفع مسایل استان و شهرهای محروم بسیار ضروری است که امیدواریم شهرداری‌ها به صورت ویژه و با دقت در جهت این امر بکوشند.

در این دیدار که با همراهی مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب و جمعی از مدیران نفتی برگزار شد، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، با ارایه گزارشی از حضور خود در همایش بین‌المللی سن پترزبورگ در روسیه و اقدامات شرکت ملی نفت ایران، سیاست‌های کلی وزارت نفت در دولت سیزدهم را تشریح کرد.

خجسته همچنین در خصوص مسوولیت اجتماعی شرکت نفت در خوزستان و هزینه‌های صورت گرفته در استان گزارشی ارایه و خواستار کمک شخصیت‌های و خبرگان استان در جهت پیشبرد اهداف ملی شرکت نفت برای رفع مسایل این استان و کمک به رفع محرومیت آن شد.

علیرضا دانشی مدیر عامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز، نیز در این دیدار در خصوص برخی اقدامات و برنامه‌های مناطق نفتخیز برای رفع مسایل خوزستان گزارشی ارایه و از هزینه بیش از ۷۱ هزار میلیارد ریال در این حوزه خبر داد.

علیرضا دانشی افزود: در کنار توجه به مسوولیت اجتماعی شرکت و هزینه‌ها و اقدامات ماهیانه، بخشی از بدهی این شرکت به عنوان عوارض آلایندگی به شهرداری‌های خوزستان که حدود ۶۰ هزار میلیارد ریال و برای سال‌های ۹۴ تا ۹۶ بوده، به آنها پرداخت شده است.

خجسته مهر صبح روز دوشنبه برای بررسی آخرین وضعیت پروژه‌های شرکت ملی حفاری ایران و بررسی عملیات ناوگان حفاری و پروژه‌های نفت در خوزستان، بازدید از روند پیشرفت پروژه‌های ساخت داخل در خوزستان،  نشست با مدیران ارشد صنعت نفت، و شرکت در آیین افتتاح کارخانه ساخت پمپ های درون چاهی در اهواز وارد خوزستان شد.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در نخستین بخش از سفر یک‌روزه خود به اهواز از دکل حفاری ۵۸ فتح دیدن کرد و از نزدیک در جریان مسایل و چالش‌های عملیاتی و منابع انسانی کارکنان ملی حفاری قرار گرفت.

 

منبع: ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.