لزوم حل گره ترافیکی اول مهر در اهواز / دستگاه‌ها حق قطع خدمات‌رسانی به مدارس را ندارند

سیداحمد موالی‌زاده در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان اهواز اظهار کرد: ‏حداقل دو سال بود که چیزی به عنوان بازگشایی مدارس نداشتیم و اکنون سه دوره دانش‌آموز ورودی به مدارس داریم که همه سال اولی هستند و تازه وارد مدرسه شده‌اند. از طرف دیگر نیز سه سال است که مدارس نه بازسازی شده‌اند و نه به آن‌ها رسیدگی شده و همه اینها مزید بر علت شده است لذا برای بازگشایی همت مضاعف نیاز است تا بتوانیم بازگشایی خوبی با حداقل مشکلات داشته باشیم.

وی با اشاره به لزوم همکاری شهرداری اهواز با آموزش و پرورش افزود: حتما باید چند جلسه هماهنگی میان روسای شهرداری و آموزش و پرورش برگزار و نواقص برطرف شود. از شهرداری انتظار داریم که به آموزش و پرورش به عنوان مسئولیت شهروندی کمک کند. مشکلات مدارس با همکاری و هم‌افزایی حل می‌شود و باید دستگاه‌های اجرایی دست به دست هم دهند و کمک کنند زیرا مدرسه، رکن مشترک است.

سرپرست فرمانداری اهواز در خصوص ترافیک شهری و حمل و نقل اول مهر، گفت: در این خصوص نیاز به جلسه داریم تا برای بحث حمل و نقل و ترافیک شهری که مساله بسیار جدی و مهم است، کار کارشناسی انجام شود و ابتکار عمل شود. به شورای حمل و نقل و ترافیک استان خوزستان نیز باید پیشنهاد دهیم که حداقل در شهر اهواز برای حداقل یک ماه، برای هم‌پوشانی بین آغاز کار مدارس و ادارات، فکری شود وگرنه یک معضل و گره ترافیکی در اهواز ایجاد می‌شود که هیچ راه حلی هم ندارد. البته این پیشنهاد است که یا تصویب می‌شود و یا راه حلی برای آن در نظر گرفته می‌شود.

موالی‌زاده عنوان کرد: پل فولاد به زودی افتاح می‌شود و پل دانشگاه نیز در حال آماده سازی برای آماده شدن بازگشایی مدارس است با همه این تمهیدات امیدواریم بتوانیم پیک و فشار ترافیکی اول مهر را برطر کنیم.

وی با تاکید بر اهمیت نظارت بر سرویس مدارس عنوان کرد: بخشنامه سرویس مدارس توسط تاکسیرانی ابلاغ شد اما این آغاز کار است و اصل ماجرا که هر سال با آن دچار مشکل بودیم، بحث نظارت است. نظارت باید چند جانبه باشد؛ تاکسیرانی باید نظارت داشته باشد و از طرف دیگر، روسای آموزش و پرورش نیز به این مساله ورودی جدی داشته باشند. والدین روی قیمت سرویس و انتخاب افراد معضل دارند و هر سال این مشکل وجود داشته زیرا برنامه مدونی برای آن تعریف نشده است.

سرپرست فرمانداری اهواز ادامه داد: دستگاه‌های خدمات‌رسان به مدارس، بدون هماهنگی شورای آموزش و پرورش شهرستان و فرمانداری تا اطلاع ثانوی حق قطع خدمات از مدارس را ندارند.

موالی‌زاده تاکید کرد: مباحث بهداشتی نیز باید در مدارس جدی گرفته شود تا خدای ناکرده به بحران نخوریم. باید به دنبال پیشگیری باشیم و کرونا تمام نشده است. بهداشت مدارس بسیار مهم است و باید جدی گرفته شود.

وی افزود: در خصوص مدارس روستایی جلسه‌ای مجزا خواهیم داشت تا وضعیت این مدارس تعیین تکلیف شود. بحث سرایداری مدارس با انتصاب سرایدار در مدارس روستایی عملیاتی نمی‌شود و فایده ندارد بلکه باید نیروی پیمانکار و شرکت پیمانکار را به کار گرفت تا وظیفه حراست مدارس را انجام دهد. با همکاری بخشداران و دهیاران باید به دنبال شرکت و نیروی پیمانکار تامین امنیت بود.

 

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.