اجرای سه پروژه برقی برای ابرپروژه آبرسانی غدیر در خوزستان

بزرگترین سامانه تامین آب شرب تاریخ وزارت نیرو ۱۱ شهریور امسال‌ با حضور رییس جمهور و وزیر نیرو در خوزستان افتتاح شد؛ پروژه بزرگی که در مدت زمان ۱۰ ماه اجرا شد و بر اساس آن ساکنان ۲۶ شهر از جمله شهرهای اهواز، آبادان، خرمشهر، شادگان، سوسنگرد، حمیدیه، رُفیِّع، بستان و یک هزار و ۶۰۰ روستا، از آب شرب با کیفیت، کافی و پایدار بهره‌مند شدند.

عبدالصاحب ارجمند، با اشاره به اقدامات برق‌رسانی برای این پروژه بیان کرد: پست ۲۳۰ کیلوولت سبزآب به ارزش سرمایه‌گذاری سه هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال شامل چهار دستگاه به ظرفیت ۳۵۰ آمپر و ۲۹ فیدر ورودی و خروجی یکی از پروژه‌ها برای راه‌اندازی پروژه عظیم آبرسانی غدیر بود.
وی افزود: دومین پروژه برقی، احداث فیدرهای خروجی ۳۳ کیلوولت تامین کننده طرح آبرسانی غدیر از محل کلیدخانه پست سبزآب به صورت کابل ۳۳ کیلوولت زیرزمینی به طول ۳۵۰ متر بود که اجرا شد.

به گفته مدیرکل دفتر راهبری و نظارت بر انتقال و توزیع برق وزارت نیرو، برای برق‌دار شدن طرح آبرسانی غدیر حدود ۱۶ کیلومتر خط هوایی دومداره ۳۳ کیلوولت با هادی هاینا و بیش از ۳۳۰ پایه  ۳۳ کیلوولت احداث شده است.

ارجمند ادامه داد: با اقدامات انجام شده تامین برق ۱۲ دستگاه پمپ طرح آبرسانی غدیر هرکدام به ظرفیت ۱.۲۵ مگاوات امکانپذیر است.
بر اساس​ این گزارش، طرح انتقال آب غدیر خوزستان بزرگترین طرح آبرسانی خاورمیانه است که از آذر ۸۷ از منابع آب سدکرخه کلید خورد، اما به منظور بهره‌مندی جمعیت بیشتری از مردم استان و تامین آب با کیفیت‌تر، منابع آب سد دز نیز به آن اضافه شد.

 

منبع: ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.