آماده‌سازی مناسب کلاس‌های درس در خوزستان

صادق خلیلیان در آیین نواختن زنگ بازگشایی مدارس خوزستان که در دبیرستان پسرانه شاهد شیخ انصاری اهواز برگزار شد، اظهار کرد: بعد از دو سال شاهد بازگشایی حضوری مدارس هستیم و قریب به یک میلیون  و ۲۰۰ هزار دانش‌آموز در مدارس استان خوزستان حضور پیدا کرده‌اند. طبیعتا بعد از دو سال بازگشایی لازم بود اقداماتی برای آماده‌سازی کلاس‌های درس داشته باشیم و خوشبختانه این کار به همت آموزش و پرورش، به خوبی انجام شد.

وی افزود: امیدواریم شاهد سال تحصیلی موفقی باشیم. آموزش و پرورش جایگاه ویژه‌ای در پیشرفت کشور دارد و طبیعتا هر چه ما کار کنیم و زیرساخت‌های بیشتری فراهم کنیم مانند دانه بذری است که کاشته می‌شود و در آینده، کشور محصول آن را برداشت خواهد کرد. هر کشوری برای پیشرفت و توسعه نیازمند جوانان است. آینده این کشور در دست دانش‌آموزان و جوانانی است که در مدارس و دانشگاه‌ها در حال تحصیل هستند.

استاندار خوزستان با اشاره به شاخص‌های توسعه کشورها گفت: در سطح بین‌المللی آموزش و میزان سواد و توانمندی دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش به عنوان شاخص اصلی توسعه کشورها محسوب می‌شود. در شاخص‌های توسعه انسانی، سه رکن وجود دارد‎ که شامل شاخص درآمد سرانه هر کشور، بهداشت و درمان و امید به زندگی و میزان سواد است که در نهایت این شاخص‌ها ترکیب می‌شوند  و شاخص هر کشور را شکل می‌دهند.

وی افزود: خوشبختانه ما پیشرفت‌های خوبی در شاخص توسعه داشته‌ایم و از یک کشور با شاخص توسعه ضعیف پیش از انقلاب به یک کشور با شاخص سطح بالا رسیده‌ایم و این را سازمان‌های بررسی کننده و محاسبه کننده این شاخص‌ها در سطح بین الملل می‌گویند.

استاندار خوزستان یادآور شد: میزان باسوادی پیش از پیروزی انقلاب کمتر از ۵۰ درصد بود، در کشوری که مهد تمدن و فرهنگ دنیا است. ما اکنون با نسل‌هایی مواجه هستیم که در مقایسه پیش از انقلاب و پس از انقلاب فکر می‌کنند که ما پیش از انقلاب کشوری پیشرفته بودیم و الان با تورم روبه‌رو هستیم این در حالی است که این گونه نبود و قبل از انقلاب هم تورم‌های بسیار شدید و سطح بالایی داشتیم. خوشبختانه بعد از انقلاب در زمینه زیرساخت آموزش و پرورش اقدامات بزرگی انجام شد که این پیشرفت‌ها را شاهد هستیم و اکنون حدود ۹۳ تا ۹۴ درصد مردم ایران باسواد هستند.

خلیلیان گفت: اینکه قبل از پیروزی انقلاب سطح سواد پایین بود، نشان‌دهنده چیست؟ نشان‌دهنده این است که کشور ما از اواخر دوره قاجار تا پهلوی متاسفانه تحت سیطره استعمار بود و در بخش‌هایی به جای اینکه پیشرفت کند، عقبگرد داشت. هر جا استعمارگران بر کشوری تسلط پیدا کند، آن کشور از پیشرفت و توسعه عقب می‌ماند.

وی افزود: باید ایران را به رتبه اول و قدرت اول دنیا برسانیم؛ این باید هدف‌گذاری ما باشد به همت ملت و به ویژه نسلی که در گام دوم انقلاب رشته امور در دست آن‌ها است.

 

 

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.