۲۲ اثر دفاع‌مقدس از خوزستان در انتظار ثبت در فهرست آثار ملی هستند

محمدحسین ارسطوزاده با گرامیداشت هفته افتخارآفرین دفاع‌مقدس و نکوداشت هفته گردشگری، بیان کرد:تاکنون ۴۰ اثر مربوط به دوران دفاع‌مقدس خوزستان، ثبت‌ملی شده‌اند که نقطه به نقطه این اماکن، تداعی‌کننده افتخارآفرینی، ایثارگری و شهادت‌طلبی سربازان و رزمندگان این مرز و بوم از سراسر کشور است از این‌رو، مردم استان خوزستان، خود را میراث‌دار این رشادت‌ها، سلحشوری‌ها و دفاع از مواریث و کیان کشور می‌دانند.

وی گفت:  این آثار شامل یادمان‌ها، محل شهادت و رویدادمکان‌هایی از جمله، مراکز تصمیم‌گیری، مراکز فرماندهی، بیمارستان‌های صحرایی و مکان عملیات‌ها در خوزستان هستند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان گفت: در میان سلسله رویدادهای مقاومت که در طول تاریخ در منطقه شکل گرفته، هشت سال دفاع‌مقدس نگین برجسته این دوران مقاومت بوده و به نوعی تداوم این روحیه سلحشوری و دفاع از مرز و بوم تا به امروز را نشان می‌دهد.

وی افزود: استان خوزستان به لحاظ محل رشادت‌هایی که از فرزندان ایران‌زمین در خود به یادگار دارد، برای همه هموطنان، مکانی مقدس محسوب می‌شود و در واقع به‌عنوان یک رویدادمکان در ذهن همه نقش بسته است.
وی اضافه کرد: وظیفه ما به‌عنوان متولیان فرهنگی جامعه ایجاب می‌کند که نشانه‌های این مقاومت‌ها را در قالب یادمان‌های هشت سال دفاع‌مقدس، برای نسل امروز شناسایی، ثبت و معرفی، و آنها را برای نسل‌های آتی نگهداری و حفظ کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.