ضرورت اجرای هرچه زودتر طرح تفصیلی در اهواز

محمد آئینی معاون طرح بازآفرینی شهری و معاون شهرسازی وزیر راه و شهرسازی به همراه هئیت مدیره سازمان ملی زمین و مسکن با مدیر کل راه و شهرسازی استان، مجتبی یوسفی نماینده مجلس شورای اسلامی در اهواز، حجت الاسلام موسی پور قائم مقام شهردار، سیاوش محمودی رئیس و زارع زاده نائب رئیس شورای شهر اهواز دیدار کردند.

رئیس شورای شهر در این دیدار اظهار کرد: در این بازدید و جلسه ای که برگزار شد در خصوص مسائل شهری و موضوعات فی ما بین شهرداری، راه و شهرسازی و شورای شهر بحث و تبادل نظر شد.

وی افزود: طرح بازآفرینی شهر اهواز از موضوعات مطرح شده در این دیدار بود که از معاون وزیر درخواست داشتیم تا سهمیه قیر رایگان مختص طرح بازآفرینی و بافت های فرسوده در اهواز را افزایش دهند.

رئیس شورای اسلامی شهر اهواز گفت: با توجه به مسئله حاشیه نشینی و بافت فرسوده و کم برخوردار که در اهواز داریم درخواست کردیم سال آینده سهمیه اهواز را افزایش دهند و اعلام کردیم که آماده جذب سهمیه هستیم و این ظرفیت در اهواز نیز وجود دارد.

محمودی بیان کرد: در خصوص ۲ هزار تن قیری که از سال گذشته دریافت شده اعلام کردیم کار در مناطق مختلف اهواز شروع شده، در بافت فرسوده کار انجام شده و مراحل روکش و آسفالت نیز در حال انجام است.

وی با تاکید بر اجرای طرح تفصیلی اهواز در این بازدید عنوان کرد: این طرح باید هرچه سریعتر توسط راه و شهرسازی آماده شود و امروز ضرورت اهواز کنترل یکی از ابزارهای ساخت و ساز است، که باید این طرح هرچه سریعتر با ابلاغ راه و شهرسازی به مشاور انجام شود.

وی ادامه داد: همراهی و همکاری بین شهرداری، مشاور و راه و شهرسازی در خصوص اجرای زودتر طرح تفصیلی خصوص باید صورت بگیرد.

رئیس شورای اسلامی شهر اهواز با اشاره به سهم ۱۰ درصد شهرداری از اراضی ملی، عنوان کرد: بنا بر گزارشی که شهرداری داده بیش از ۱۰ سال است که سهم شهرداری پرداخت نشده است و بنا شد راه و شهرسازی با اعلامی که معاون سازمان ملی زمین و مسکن داشتند راه و شهرسازی استان، مشاوری را بگیرند و آن را دریافت نمایند که باید زمین ها را بررسی کنند و اعلام آمادگی کردند تمامی حق ۱۰ درصد های سهم شهرداری را به شهرداری واگذار کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.