کوره بلند شماره سه ذوب آهن اصفهان در مسیر افزایش تولید

به گزارش دنیای معدن، همایون صمیمی مدیر بخش کوره بلند ذوب آهن اصفهان در این خصوص به خبرنگار ما گفت: انتقال مواد آهن دار و کک در کوره بلند شماره ۳ توسط لنت CC۳ انجام می گیرد و در صورت توقف این لنت،کوره بلند شماره ۳ که بیش از ۴۰ درصد چدن کارخانه را تولید می کند متوقف می شود بنابراین تعمیر و نگهداری لنت CC۳ برای کارخانه اهمیت ویژه ای دارد.

وی با اشاره به اینکه کوره بلند شماره ۳ در سال ۱۳۸۸ راه اندازی شد و در ۱۳ سال گذشته حدود ۱۶ میلیون تن تولید چدن داشته است،افزود : حدود ۳۷ میلیون تن مواد آهن دار و کک با لنت CC۳ به دهانه این کوره ارسال شده و با توجه به نیاز به بازسازی آن و بررسی کارشناسان کارخانه و برگزاری جلسات متعدد،تعویض لنت CC۳ در دستور کار قرار گرفت.  

مدیر بخش کوره بلند ذوب آهن اصفهان ادامه داد : بدین منظور کوره بلند با شارژ ویژه در تاریخ ۲۹ شهریور متوقف گردید و پس از تعویض لنت و انجام سایر امور تعمیراتی،بعد از ۴۴ ساعت بدون اختلال راه اندازی شد و به ظرفیت اسمی رسید.

این مقام مسئول اضافه کرد : این تعمیرات با توجه به حساسیت و ابعاد لنت CC۳ تعمیرات سنگین و پیچیده ای بود که با همت و تلاش شبانه روزی پرسنل مهندسی نت مکانیک و دیگر همکاران به خوبی و در اسرع وقت انجام گرفت.  

محمدرضا یزدان پناه مدیر مهندسی نت مکانیک نیز در ادامه گفت : نوار نقاله CC۳ پس از ۱۳ سال کار متوالی و تعمیر و نگهداری مناسب و منظم،برای اولین بار بیست و نهم شهریورماه وارد فرایند تعویض به شیوه آپارات گرم شد و زودتر از گراف تعیین شده شش شیفته،در پنج شیفت متوالی و در آغازین دقایق روز سی ام شهریورماه با موفقیت تعویض گردید و کوره بلند شماره سه به ذوب دهی رسید.

مدیر مهندسی نت مکانیک تصریح کرد : این لنت از تعداد زیادی رشته های فلزی تشکیل شده که پس از ایجاد پیوستگی بین آنها و همچنین استفاده از چسب مخصوص تعویض آن به شیوه آپارات گرم انجام گرفت.  

این مقام مسئول ادامه داد : تعویض شاسی،موتور گریبکس و محرک نوار نقاله K۲ باتری سه نیز از جمله سایر تعمیرات بود که به منظور افزایش ضخامت این نوار و طول عمر آن همزمان با توقف کوره بلند شماره سه انجام گرفت.

در ادامه محسن عسکری معاون تجهیزات مکانیک و مسئول تعمیرات کوره بلند ذوب آهن اصفهان نیز اظهار داشت: حدود ۳۷ میلیون تن مواد اولیه توسط لنت CC۳ به کوره بلند شماره سه طی این سالیان منتقل  شده است و این نکته،تنها بخشی از اهمیت لنت مذکور را  نشان می دهد.

وی بیان کرد : طول این لنت ۷۶۰ متر،عرض آن ۱۴۰۰ میلی متر با وزن ۴۶ تن و ضخامت کلی ۲۱ میلی متر است و مسیر حدود ۹۰ متری را به صورت افقی و مابقی را با زاویه ۱۲ درجه برای انتقال مواد به کوره طی می کند .

معاون تجهیزات مکانیک کوره بلند خاطر نشان کرد : در کنار تعویض لنت حساس CC۳ ، همزمان لنت  KD۳-A۲ که وظیفه انتقال مواد آهندار و لنت C۱ نیز که به منظور انتقال کک مورد استفاده قرار می گیرند، نیز تعویض شدند.

عسکری گفت : بازسازی بدنه بونکر های دهانه و صفحات محافظ آن در قسمت دهانه و بارگیری کوره بلند شماره سه نیز همزمان با تعویض این سه لنت انجام شد که باعث تداوم تولید در کوره بلند ها خواهد بود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.