بهره‌مندی ۱۱۶ هزار سالمند خوزستانی از خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی(ره)

جمال شیبه در همایش بزرگداشت روز جهانی سالمندان در اهواز بیان کرد: مددجویان سالمند مورد حمایت کمیته امداد در طول سال علاوه بر دریافت مستمری ماهیانه و بسته معیشتی، خدمات گوناگون و کمک هزینه درمانی از این کمیته دریافت می‌کنند.
وی گفت: بیشتر سالمندان به دلایل مختلفی همچون بیماری، بی سرپرستی، از کار افتادگی و فقر زیر حمایت این نهاد قرار گرفته‌اند.
شیبه افزود: مددجویان سالمند زیرحمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان بالای ۶۰ سال هستند که در طول سال از خدمات درمانی، توان‌بخشی، بهداشتی، معیشت، وام کارگشایی بهره‌مند می‌شوند.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان گفت:  علاوه بر کمک مستمر در طول سال، در هفته تکریم از منزلت سالمندان، مبلغ ویژه‌ای به این موضوع اختصاص داده شده که در راستای تجلیل از خانواده های سالمند نمونه زیرحمایت، در زمینه فعالیت فرهنگی و اجتماعی به آنها اهدا می‌شود.
وی گفت: معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی(ره)خوزستان از سالمندانی حمایت می‌کند که بر اساس شاخص‌های تعیین شده، از کارافتاده بوده، مبتلا به بیماری خاص باشند، از ارگان و سازمانی مستمری دریافت نکنند و جزو دهک‌های پایین جامعه محسوب شوند.
معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان نیز گفت: این کمیته با تامین بخشی از نیازهای سالمندان زیرحمایت در حوزه‌های مختلف همچون تهیه بسته‌ معیشتی، بهداشتی و تغذیه‌ای، اردوی زیارتی، آموزش، غربالگری و … آنان را همراهی می‌کند.
محمدرضا علیپور افزود: توزیع بسته‌ سلامت، اهدای کارت‌ هدیه و دلجویی از خانواده‌های دارای سالمند، بازدید از سالمندان بستری شده به صورت ویژه در این ایام انجام خواهد شد.
وی ادامه داد: کمک معیشتی، کمک هزینه‌ درمان، و لوازم مصرفی بهداشتی از جمله نیازهای ضروری سالمندان زیرحمایت است و نیکوکاران و سایر ارگان‌ها می‌توانند با همکاری این کمیته در تامین این نیازها به سالمندان کمک کنند.
نهم مهر برابر با اول اکتبر روز جهانی سالمندان است.
منبع: ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.