باید و نبایدهای “ساختمان جدید” شهرداری اهواز

سید ناصر مهدواری در هفتاد و هفتمین جلسه علنی شورای شهر اهواز در خصوص لایحه مناقصه تکمیل ساختمان جدید شهرداری اهواز که در این جلسه شورا ارائه شد، اظهار کرد: این کار فی نفسه خوب است اما باید توجه شود پس از سال‌ها تلاش، مبلغی به عنوان حق آلایندگی به خوزستان اختصاص یافته و شهردار اهواز قول داده که این اعتبار را صرفا در مباحث عمرانی هزینه کند بنابراین می‌شد به جای دادن پول به پیمانکار، خدمات ارائه دهد؛ قبلا نیز چنین کاری انجام شده است.
وی افزود: شهرداری یک سازمان خدمات‌دهنده است و باید به جای اینکه پول‌هایی که به سختی به دست آمده را هزینه کند، با این پول خدمات ارائه دهد.
مهداوی بیان کرد: شهرداری اهواز باید در پروژه‌های بعدی از این روش استفاده کند.
در ادامه غلامرضا شانه‌سازان رئیس کمیسیون حقوقی و املاک شورای شهر اهواز نیز گفت: باید توجه شود که بابت این ساختمان اداره مخابرات از شهردای شکایت کرده است و همچنان پرونده آن در محاکم قضایی مفتوح است. با توجه به اینکه شهرداری در قریب به اتفاق محاکم قضایی بازنده بوده، آیا به صلاح است که در این شرایط ۳۲ میلیارد تومان برای این ساختمان هزینه شود؟
وی افزود: مطرح شدن اجرای کار در این ساختمان در این شرایط جای نگرانی دارد زیرا در مرحله اول کارشناسی، رای علیه شهرداری و در مرحله هیات سه نفره رای به نفع شهرداری بوده است.
شانه‌سازان بیان کرد: به نظر می‌رسد در این خصوص باید تامل کرد تا مجددا ماجرای پرونده پروژه قطار شهری رخ ندهد. در خصوص مساله قطار شهری اتفاقی رخ داد که می‌شد نیفتد و کار با مذاکرات حل شود.
رئیس کمیسیون حقوقی و املاک شورای شهر اهواز افزود: اکنون قطار شهری اهواز به حاشیه رفته و تهران از مدیریت خوزستان تکلیف خواسته است.
در ادامه احمد سراج رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر اهواز نیز گفت: در حال حاضر یکی از مشکلات شهرداری، مکان است و برخی از سازمان‌های شهرداری اجاره‌ای هستند. معاونت خدمات شهری کلانشهر اهواز در یک پاساژ کار می‌کند و چنین چیزی زیبنده نیست.
وی افزود: بعضا به دلیل فاصله زیاد بین سازمان‌ها و یا استقرار در نقاط بد، مردم در دریافت خدمات مشکل دارند. اجرای این ساختمان برای شهرداری، سرمایه‌گذاری است نه هزینه.
رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر اهواز گفت: اگر این ساختمان اجرا و سازمان‌ها در یک جا متمرکز شوند، کار بسیار خوبی است.
در ادامه حمید دغاغله رئیس کمیسیون عمران، شهرسازی و معماری شورای شهر اهواز گفت: هیچ پروژه‌ای استارت نخورده که اداره یا ارگانی به ما تذکر ندهد.
وی افزود: در حال حاضر در قسمت‌های مختلف شهرداری اهواز جای کار کردن وجود ندارد و نابود شده و از بین رفته‌اند. کسانی که در این بخش‌ها کار می‌کنند وضعیت اسفباری دارند و مانند این است که به تبعیدگاه رفته‌اند.
رئیس کمیسیون عمران، شهرسازی و معماری شورای شهر اهواز گفت: اگر این پروژه ایراد دارد چرا به ساختمان‌های اطراف آن مجوز داده شده است؟ رای کارشناسی سه نفره از رای یک کارشناس بیشتر است بنابراین مطمئنا رای هفت نفره نیز به نفع شهرداری اهواز خواهد بود و باید سریعتر این پروژه اجرا شود.
وی افزود: باید توجه شود به دلیل تورم روزانه، هر چه اجرای پروژه‌های شهری عقب بیفتد، ضرر بیشتری به شهرداری وارد می‌شود.
در ادامه سیاوش محمودی رئیس شورای شهر اهواز نیز گفت: در حال حاضر در فاصله ۱۰۰ متری ساختمان شهرداری، یک ساختمان هشت طبقه احداث شده است بنابراین شهرداری اهواز جای دفاع دارد.
وی افزود: باید حوزه حقوقی شهرداری به جد پیگیر این پرونده باشد تا رای به نفع شهرداری صادر شود.
در ادامه پرویز حسینی معاون فنی و عمرانی شهرداری اهواز با اشاره به مطالعه و طراحی جدید ساختمانی برای تبدیل به بخش اداری گفت: در حال حاضر این ساختمان در دو طبقه زیر زمین و هشت طبقه پیش‌بینی شده و زیر بنای هر طبقه ۴۰۰ مترمربع است.
وی افزود: شرکت برنده این مناقصه، همان شرکتی است که کار پل ششم را انجام داد و عملکرد مناسبی داشت و امیدواریم در این پروژه نیز ساختمان تا پیش از پایان سال به اتمام برسد.
در نهایت لایحه مناقصه تکمیل ساختمان جدید شهرداری اهواز به تصویب اعضای شورای شهر اهواز رسید.
منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.