پرداخت ۱۱ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال عوارض آلایندگی به روستاهای خوزستان

محمد خانچی در آستانه ۱۵ مهرماه، روز ملی روستا درخصوص اهمیت و جایگاه روستا در توسعه و آبادی کشور بیان کرد: مناطق روستایی و عشایری کشور که در بیانات رهبر معظم انقلاب به عنوان کانون تولید و ارزش آفرینی معرفی می شوند، خاستگاه اقتصاد مقاومتی و سنگر تامین امنیت غذایی، فرهنگی و مرزهای ایران اسلامی هستند.

وی با اشاره به نگاه دولت به مسئله توسعه روستایی افزود: در دولت مردمی سیزدهم نگاه و توجه ویژه ای به توسعه روستایی صورت گرفت که در این خصوص از ابتدای دولت تاکنون راه های مواصلاتی ۲۸ روستای استان به میزان ۹۴ کیلومتر احداث و بهسازی شد.

معاون عمرانی استاندار خوزستان همچنین با اشاره به افزایش سطح پایداری آب یکهزار و ۳۶۱  روستای استان خوزستان گفت: این روستاها جمیعتی بالغ با ۵۱۰ هزار نفر دارند که حدود ۷۹۰ روستا از این تعداد یا فاقد آب بودند یا ناپایداری شدید کمی و کیفی داشتند.

وی اجرای ۷۸۰ کیلومتر خطوط انتقال و شبکه انتقال آب و احداث و بهسازی ۳۰ باب ایستگاه پمپاژ آب روستایی و ۳۰ حلقه چاه را یادآور شد و افزود: احداث ۲۸ خانه بهداشت یکی دیگر از اقدامات مهم دولت سیزدهم در حوزه بهداشت و درمان روستایی بوده است.

خانچی گفت: استان خوزستان با ۴۵۳ پروژه روستایی پیش از افتتاح در هفته دولت امسال رتبه نخست کشوری را کسب کرد که این نشان از همت و تلاش مدیران جهادی در حوزه روستایی استان خوزستان و برنامه ریزی و هدف گذاری صحیح در این خصوص است.

۱۵ مهر روز ملی روستا نامگذاری شده است.

 

منبع: ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.