رئیس جمهور دستگاه‌های متولی را مامور مهار آتش هورالعظیم کند

قاسم ساعدی با اشاره به وقوع مکرر آتش‌سوزی در تالاب هورالعظیم و روند طولانی آلودگی خوزستان اظهار کرد: دو ماه پیش جلسه‌ای با رئیس سازمان محیط زیست در این خصوص داشتم که گفتند به دلیل اینکه حریق در بخش عراقی تالاب رخ می‌دهد برای مهار آتش باید از کشور عراق مجوز دریافت کنند بنابراین در این خصوص با وزیر امور خارجه صحبت کردم که با پیگیری وی، دولت عراق با ورود یگان‌های جمهوری اسلامی برای مهار حریق موافقت کرده است اما با این وجود، حرکتی از سوی سازمان حفاظت محیط زیست کشور ما و دیگر متولیان امر مشاهده نشده است.
وی افزود: این آلودگی‌ها بر نفس خوزستانی‌ها و حتی مردم استان‌های مجاور سنگینی می‌کند. دود ناشی از حریق تالاب هورالعظیم بسیار غلیظ است و بوی بسیار بدی دارد و نفس مردم خوزستان را گرفته به گونه‌ای که در هفته گذشته مدارس و ادارات هویزه را به تعطیلی کشاند.
رئیس مجمع نمایندگان خوزستان گفت: در این شرایط بیماران قلبی و ریوی و دچار آسم در خوزستان به سختی زندگی می‌کنند اما مانند این است که این مساله برای مسئولان مهم نیست. مردم ناراحت هستند و نمی‌دانند تا کی این اهمال و تساهل مسئولان امر در سازمان حفاظت محیط زیست و دیگر نهادها ادامه خواهد داشت.
وی عنوان کرد: بخش زیادی از این همه نعمت‌های خدادادی ایران، در خوزستان قرار دارد اما چرا باید نسبت به خوزستانی‌ها این گونه برخورد شود؟
رئیس مجمع نمایندگان خوزستان گفت: هیچ عزم و اراده‌ای حداقل برای اطفای حریق بخش عراقی تالاب هورالعظیم وجود ندارد و می‌بینیم که نفس مردم خوزستان یک روز در آلودگی گرد و خاک و یک روز به دلیل دود گرفته می‌شود بنابراین باید تکلیف این مساله تعیین شود.
ساعدی تصریح کرد: رئیس جمهور باید با متولیان امر حساب و کتابی داشته باشد و ببیند علت این اهمال و تساهل چیست؟ متاسفانه تا این لحظه دستگاهی در این خصوص ورود نکرده است که این مساله بسیار بد است.
نماینده دشت آزادگان و هویزه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مراجعه مردم به مراکز درمانی در پی آلودگی هوا، گفت: در این شرایط بیمارستان دشت آزادگان، جوابگوی این همه بیماران نیست. امکانات درمانی ما در حد یک منطقه محروم است و از طرف دیگر نیز دستگاه‌های اجرایی نسبت به کنترل و مدیریت این آلودگی‌ها ورود نکرده‌اند که این مسائل، مردم را نگران کرده است.
وی با بیان اینکه رئیس جمهور باید دستگاه‌های متولی را مامور کند تا آتش هورالعظیم را مهار کنند، گفت: نمایندگان مردم خوزستان تذکراتی به سازمان حفاظت محیط زیست و اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان، استاندار خوزستان و نهاد ریاست جمهوری داده‌اند. مسئولان باید به داد مردم برسند و نباید این سکوت ادامه یابد زیرا این سکوت را جایز نمی‌دانیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.