اعتبار امسال طرح‌های مقابله با ریزگردها تاکنون ابلاغ نشده است

محمد تقی سجادی در خصوص جذب اعتبارات طرح‌های مقابله با ریزگردها در خوزستان اظهار کرد: اعتبارات سال ۱۴۰۱ در خصوص اجرای طرح‌های مقابله باریزگردها تاکنون ابلاغ نشده است اما براساس آنچه اعلام شده قرار است اعتباراتی برای اجرای این طرح‌ها ابلاغ شود.

وی افزود: در حوزه آبیاری و مراقبت از گیاهان کشت شده در کانون ریزگردها بیشترین نیاز به اعتبارات برای فصل تابستان است و امیدواریم در اعتبارات سال ۱۴۰۱ که به تابستان ۱۴۰۲ ختم می‌شود شاهد تخصیص خوبی به استان باشیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان گفت: تا پایان شهریورماه امسال از اعتبارات سال ۱۴۰۰ برای اجرای طرح‌ها هزینه شده است و اکنون منتظر هستیم تا اعتبارات سال ۱۴۰۱ برای اجرای طرح‌های مقابله با ریزگرد به خوزستان ابلاغ شود.

سجادی عنوان کرد: برای توسعه طرح‌های مقابله با ریزگردها در خوزستان، نیازمند یکسری اصلاحات هستیم. در این زمینه باید با مشارکت مردم و مدیریت اقدامات انجام شده شاهد نوآوری‌هایی در طرح‌های مقابله با ریزگردها در خوزستان باشیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان گفت: طبق آنچه در سال ۹۵ و ۹۶ برای طرح مقابله با ریزگردها در خوزستان به تصویب رسید، باید ۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برای کل طرح هزینه می‌شد که تا کنون دولت ۴۰۰ میلیارد تومان تخصیص داده است و ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان دیگر باید از سوی دولت پرداخت می‌شد.

سجادی ادامه داد: البته این عدد مربوط به سال‌های گذشته است و با توجه به نرخ‌های جدید قطعا نیازمند اعتباراتی بیشتر از ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل طرح هستیم.

وی افزود: سال گذشته برای اجرای طرح مبارزه با ریزگردها ۸۰ میلیارد تومان تخصیص به خوزستان داده شد که بخشی از آن از محل منابع ملی، هدفمندی یارانه‌ها و بخشی نیز اعتبارات استانی بود که این اعتبار در بحث‌های مراقبت، آبیاری، نگهداری و دیگر اقدامات مورد نیز برای مهار این پدیده در استان هزینه شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان گفت: همچنین با این اعتبار تخصیص داده شده به صورت محدود و در سطحی کمتر از یک هزار هکتار نهال کاری جدید در کانون‌های ریزگرد انجام شد تا بتوانیم اقداماتی را در خصوص مقابله با ریزگردها در خوزستان اجرایی کنیم.

 

 

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.