طرح آبرسانی غدیر ۲ و نیم میلیون نفر از جمعیت خوزستان را پوشش می‌دهد

صادق خلیلیان در حاشیه بازدید از تصفیه خانه شماره ۲ اهواز با بیان اینکه کیفیت آب شرب طرح غدیر به استانداردهای اروپا رسیده است افزود: پیش از اجرای طرح آبرسانی غدیر مردم آرزو داشتند که آب دز از شمالی‌ترین نقطه استان به جنوبی‌ترین نقاط خوزستان برسد که با اجرای طرح میان مدت به آرزوی دیرینه خود رسیدند.
وی بیان کرد: ابرپروژه آبرسانی غدیر یکی از طرح‌های بزرگ در سطح خاورمیانه است که در بدو ورود دولت سیزدهم پس از سفر رییس جمهور به خوزستان، تصمیم لازم در خصوص آن اتخاذ شد تا به وسیله آن مشکل آب شرب نیمی از جمعیت استان حل شود.
خلیلیان با بیان اینکه پس از دریافت مسوولیت خود، ستادهای مربوط به اجرای این طرح تشکیل شد گفت: ابرپروژه طرح آبرسانی غدیر در ۲ سطح ملی وزارت نیرو و استانی دنبال شد تا بتوانیم کارها را تسریع کنیم.
وی مدت زمان اجرای طرح اصلی آبرسانی غدیر را ۲ سال اعلام کرد و ادامه داد: طرح اصلی غدیر باید در ۲ سال به پایان برسد اما در راستای طرح اصلی یک طرح میان مدت اضطراری را کلید زدیم تا بتوانیم مشکل آب شرب خوزستان را برطرف کنیم؛ خوشبختانه این کار در مدت ۱۰ ماه به سرانجام رسید و میزان شوری آب که پیش از این در محدوده طرح غدیر حداقل یکهزار و ۸۰۰ ای.سی و حداکثر سه هزار ای.سی بود به ۶۰۰ ای.سی کاهش یافت.
استاندار خوزستان با اشاره به وجود پنج طرح بزرگ آبرسانی در خوزستان که کل جمعیت استان را در بر می‌گیرد، افزود: طرح آبرسانی غدیر، مناطق مرکزی، غربی و بخشی از شهرهای اصلی جنوبی خوزستان را زیرپوشش قرار می‌دهد؛ طرح‌های دیگر نیز در حال انجام است اما عمده مشکل استان در بحث شوری آب مناطقی است که طرح غدیر در آنها اجرا شد.
وی با ابراز خرسندی از قرارگیری یکهزار و ۵۰۰ روستای خوزستان در طرح غدیر گفت: آب بخشی از این روستاها پایدار شده و ۹۱۳ روستا نیز از آب شرب پایدار استفاده می‌کنند و مشمول طرح غدیر شدند.
خلیلیان بیان کرد: ابرپروژه غدیر یکی از طرح‌های بزرگ است که در دولت سیزدهم با سرعت انجام شد.
با کاهش شدید آب در پشت سد کرخه که آب شرب مناطق جنوبی و غربی استان را تامین می‌کند طرح آبرسانی غدیر با تامین آب از سد دز برای این مناطق از پارسال کلید خورد.
منبع: ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.